• Tinzi

Tips på "onödiga fakta" i festhäftet?

Kommer inte på några fler "onödiga fakta om brudparet" att ha i vårt festhäfte..förslag? vad hade ni?

• Svar på tråden Tips på "onödiga fakta" i festhäftet?
  • marimekko86

Vi ha inget onödigt vetande om oss,istället har  våra mammor svarat på frågor som handlar om oss,samma frågor fast hans mamma svarar om mig och min mamma om honom Vi tänkte ha lite kul fakta om oss som inte alla vet,men kom helt enkelt inte på nåt :-P

Typ..

Är bruden en svärmorsdröm,varför/varför inte?

Vad var ditt första intryck av bruden?

Beskriv bruden med tre ord?

Vad är det som gör att b rudparet passar ihop?

osv...

• Tinzi
    marimekko86 skrev 2011-10-05 20:55:36 följande:
    Vi ha inget onödigt vetande om oss,istället har  våra mammor svarat på frågor som handlar om oss,samma frågor fast hans mamma svarar om mig och min mamma om honom Vi tänkte ha lite kul fakta om oss som inte alla vet,men kom helt enkelt inte på nåt :-P

Typ..

Är bruden en svärmorsdröm,varför/varför inte?

Vad var ditt första intryck av bruden?

Beskriv bruden med tre ord?

Vad är det som gör att b rudparet passar ihop?

osv...
    AH! Den har vi redan! inte exakt samma frågor, men nästan :)
  • Fiaa

Jag hittade en blogg, där en tjej hade jättebra tips på grejer man kan ha i festhäftet. Roliga grejer, kommer själv använda mig av hennes grejer...

Här är länk till bloggen, skitbra! :) brollopspyssel.blogg.se/

• Just Me

Måste bara tipsa om www.kortdesign.se där kan du ladda ner en mall för 8,12 eller 16 sidors festhäfte i word och den var jättesmidig och jobba med. Tog en kväll så hade vi första mallen klar Försökte först med ett sånt festhäftesverktyg men det gick inte alls.. Så det är mitt bästa tips :)

• Kiin80
    Fiaa skrev 2011-10-05 21:36:22 följande:
    Jag hittade en blogg, där en tjej hade jättebra tips på grejer man kan ha i festhäftet. Roliga grejer, kommer själv använda mig av hennes grejer...

Här är länk till bloggen, skitbra! :) brollopspyssel.blogg.se/
    TACK!!!
  • Tinzi
    Just Me skrev 2011-10-06 16:15:01 följande:
    Måste bara tipsa om www.kortdesign.se där kan du ladda ner en mall för 8,12 eller 16 sidors festhäfte i word och den var jättesmidig och jobba med. Tog en kväll så hade vi första mallen klar Försökte först med ett sånt festhäftesverktyg men det gick inte alls.. Så det är mitt bästa tips :)
    Det är det jag har gjort, och blir ändå galen, tack ändå :) det är för att pres. tar upp jätte många sidor och det blir så rörigt då :(
  • Just Me
    Tinzi skrev 2011-10-06 17:39:41 följande:
    Det är det jag har gjort, och blir ändå galen, tack ändå :) det är för att pres. tar upp jätte många sidor och det blir så rörigt då :(
    Men visst pratade vi om gästpres i en annan tråd? Löser det sig??

Jag tänkte skriva ut gästpres sista veckan och ha med som ett löst blad i mitten av festhäftet. På det sättet så kan jag skriva ut festhäftena redan nu (älskar o göra saker i tid )
    Plus att då kan man ha text på båda sidorna
  • Tinzi
    Just Me skrev 2011-10-06 19:15:55 följande:
    Men visst pratade vi om gästpres i en annan tråd? Löser det sig??

Jag tänkte skriva ut gästpres sista veckan och ha med som ett löst blad i mitten av festhäftet. På det sättet så kan jag skriva ut festhäftena redan nu (älskar o göra saker i tid )
    Plus att då kan man ha text på båda sidorna
    Nja blir nog som så att jag kör gästpres på ett enkilt papper & har i en ram på bordet..orkar verkligen inte grejja mer m. det :( har dessutom ganska mkt annat i festhäftet så blir för mkt sidor känner jag.
  • Just Me
    Tinzi skrev 2011-10-06 20:10:44 följande:
    Nja blir nog som så att jag kör gästpres på ett enkilt papper & har i en ram på bordet..orkar verkligen inte grejja mer m. det :( har dessutom ganska mkt annat i festhäftet så blir för mkt sidor känner jag.
    Okej Blir nog fint, och kanske en lite roligare variant än att ha i festhäftet som "alla andra"
  • Tinzi
    Just Me skrev 2011-10-06 20:21:34 följande:
    Okej Blir nog fint, och kanske en lite roligare variant än att ha i festhäftet som "alla andra"
    Ja,UDDA är ju min grejj så blir nog bra! hehe! :)
Svar på tråden Tips på "onödiga fakta" i festhäftet?