• rajsiin

Sjunga för min brudgum

I februari ska jag och min sambo gifta oss i stadshuset i vår stad med endast familjen som vittnen. Sen blir det en stor fest med släkt och vänner.
    Jag har funderingar på att sjunga för min m2b någon gång under festen.

Någon annan som tänker göra det eller har gjort det?
    Vilken sång valde ni?

Jag har några förslag jag klurar på men vore tacksam för fler.

Någon som har nått tips?

• Svar på tråden Sjunga för min brudgum
  • Lisa201109

Jag kommer att sjunga under middagen. Inte för att jag kan, utanför att en solist som skulle sjunga en sång tillsammans med en kör som ska göra ett överraskningsnummer, inte kan komma. Så, dirigenten frågade om inte jag vill sjunga.

Kören kommer sjunga två studentsånger (vi är båda studenter på universitetet), Blowin in the wind (min fästman älskar Bob Dylan) sen avslutar jag det hela med att sjunga Jonas Gardells Aldrig ska jag sluta älskar dig. Haha, kommer blir superkul. Kören kompar på refrängerna. 

• fruTrobben

Jag kommer att sjunga under vigseln, Kärleksvisan - Sarah Dawn Finer  och Du är allt - Sonja Alden
    hoppas bara att jag inte börjar gråta själv.

Skäms

• Sandraaa

gud vad starka ni är om ni klarar det. skulle också vilja sjunga för min älskling! men vet att jag aldrig skulle klara det. kommer förmodligen gråta i ett hela dagen. hehe

• marimekko86

Jag hade planerat att sjunga Älskade Ängel på ett litet skämtsamt vis för min man MEN jag drar mig ur nu...jag pallar inte :-P Har också fått höra att det blir många spex/sånger/tal så jag har istället skrivit ett brev som jag ska lägga i hans festhäfte så får han läsa hur mycket jag älskar honom istället...kände att jag ville göra nåt i alla fall.!

MODIGT av er andra

• jenniejummie

Jag sjunger i kör och dom kommer att sjunga på vårt bröllop.
    Vi kommer att öva in " I will follow him" från en värsting till syster. Kören sjunger det lugna partiet och när det "rockiga" partiet kommer ska jag + ngr gäster ställa oss upp och sjunga....kan bli roligt!!!

Svar på tråden Sjunga för min brudgum