• Margau­x
    Äldre 3 Oct 20:38
    2610 visningar
    11 svar
    11
    2610

    Våran dag! 17.09.11

    Nu har vi fått in lite bilder och jag tänkte dela lite om våran dag med er....

    Vi hade tur med vädret och i sista minuten blev vi klara med allt!
    Jag började dagen med besök och frukost hos frisören! Min tärna var med och vi hade det jättetrevligt!!
    Vid 11 var vi klara och vid halv tolv snåret åkte vi tillbaka till huset där vi bodde och allt även skulle ske! Vår fotograf var på plats och efter sminkning och påklädning var det fotografering! Vi tog bilder i ca 1,5 h och efter det var det kort paus med lite mat innan vigseln som skulle starta kl 16.30.
    Vi blev lite försenade eftersom den ena vigselringen trillat på golvet och ingen kunde hitta den.... Detta var jag lyckligt omedvetande om!! Den hade rullat in under kaminen och det var tydligen en helt speciell scen att se alla kräla omkling i kostym och långklänning på golvet!

    Vår cermoni var borglig och rätt avslappnad, mamma gick först med vår 3.5 åriga näbb och vår son som är 17 mnd. Näbben hade kudden med de återfunna ringarna! Vi hade Beatles"All you need is love" spelad på flyget som ingångsmusik.
    Mitt i allt snacket tog vi en paus med ljuständning, där alla närvarande fick tända och ställa ett värmeljus framför oss i formen av ett hjärta! Detta till Jan Johansson Gånglek från Älvdalen som var en liten tribute till min pappa som gick bort i juni, han kom från Älvdalen! Superfint och lyckat!!
    Efter löftena var det musik igen och vi började gå ut. Plötsligt kom det en massa silverfärgade serpentiner flygande över oss! Supertrevlig överraskning..... hade ingen aning om detta!!

    Mellan 17-18 var det snittar och Champagne och mingel... Många kramar blev det!
    Middagen var bara helt storslagen.... Både på matsidan och underhållningsmässigt!! Fantastiskt kul!!
    Vi hade 3 rätter och det tod nog ca 4 timmar ändå......... Vi fick förrätten serverad på tallrik och resten hade vi på buffé! Bra lösning och det blev aldrig kaos eller väntetid! Vi hade väldigt bra toastmasters som gick igenom genomförandet då vi just gått till bords! Efter middagen var tårtskärning och vid närmare midnatt dansade vi vår bröllopstango och sen var det fullt på dansgolvet fram till 4 tiden.... De allra mest inbitna partyprissarna blev tillsagda att gå till sängs vid 6 tiden. Då fick det vara nog tyckte jag!

    Dagen efter hade vi brunch med både nya och gamla gäster...... det var lite överkurs men väldigt trevligt! Hade ju sovit lite dåligt innan bröllopet också och 3,5 timme sömn till söndagen gjorde mig lite väl trött.....

  • Svar på tråden Våran dag! 17.09.11
  • Margau­x
    Äldre 3 Oct 20:39
    #1
  • Margau­x
    Äldre 3 Oct 20:40
    #2

    arrrg! vad händer med mina bilder?

  • Margau­x
    Äldre 3 Oct 20:59
    #3

    Nån som vet hur man förminskar bilder i iphoto? de är ju allt för stora......

  • Lisa20­1109
    Äldre 3 Oct 22:35
    #4

    Låter helt undebart! Stort grattis!
     

  • Margau­x
    Äldre 3 Oct 23:57
    #5


  • Margau­x
    Äldre 3 Oct 23:59
    #6



    jaja! Efter mkt om och men...... Stort tack till vår duktiga fotograf Sara Rose!!
  • CiaLia
    Äldre 4 Oct 00:03
    #7

    väldigt fina var ni, grattis!!

  • Margau­x
    Äldre 4 Oct 00:05
    #8

    Och klänningen då....


  • Äldre 4 Oct 19:31
    #9

    Vacker klänning! Och grym frisyr.

    Vi gifte oss samma dag. Min berättelse:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-88/m4066010.html

  • annapa­nna88
    Äldre 4 Oct 19:44
    #10

    Vad fina ni var! Och klänningen var ju jättevacker! Stort grattis till er!

  • Margau­x
    Äldre 5 Oct 17:38
    #11

    Tack!

    @ Susanna. Jag såg era fina bilder tidigare! Grattis igen!!

Svar på tråden Våran dag! 17.09.11