• Två ska bli tre
    Äldre 3 Oct 13:40
    5464 visningar
    8 svar
    8
    5464

    Hersonissos, Kreta?? Bra eller dåligt?

    Min sambo och jag funderar på att gifta oss på Kreta, nämare bestämt på Hersonissos.
    Vi kommer att åka med våra två barn som kommer vara 2 och 4 år gamla.

    Är det någon som kan rekomendera något bra hotell?
    Hur är stränderna king det området?

    All info tages tacksamt emot!

  • Svar på tråden Hersonissos, Kreta?? Bra eller dåligt?
  • Två ska bli tre
    Äldre 20 Oct 11:14
    #1

    puffar..

  • Lucia0­5
    Äldre 24 Nov 20:46
    #2

    Jag var i Hersonissos för några år sedan, och det är väl inte direkt något ställe jag skulle rekommendera till en barnfamilj under högsäsong. Högljutt nattliv, stränderna sådär...

  • Lucia0­5
    Äldre 24 Nov 20:54
    #3

    .....i alla fall i stadens centrum.

  • L U
    Äldre 29 Nov 15:51
    #4

    Kreta är underbart, men jag är också lite tveksam till Hersonissos som resemål för en barnfamilj. Vad gäller boende på Kreta vill jag slå ett slag för denna sida med hus- och lägenhetsuthyrning, b&b m.m. Jag har hyrt lägenhet via denna sida i Grekland och Frankrike (de har erbjudanden i flertalet länder i Europa, kanske andra världsdelar också det är jag inte säker på).

  • Kitten Sf
    Äldre 29 Nov 16:51
    #5

    Hersonissos är kretas party stad så de är kanske inte första valet för barnfamiljer. Men de finns mycket annat fint på ön =) Om du är intresserad av rethymnon (mitt på norra kusten mellan chania och heraklion) så kan du slänga iväg ett mail till mig för jag bor där sen tre år tillbaka =)

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 29 Nov 17:14
    #6

    Vi var i Kalyves, det passar nog bättre för barnfamiljer skulle jag tro :)


  • MissyS­ophie
    Äldre 15 Dec 10:24
    #7

    Åhhh vackra och underbara Hersonissos!

    Min mamma och man åker varje år dit till samma hotell. Det ligger i utkanten och har perfekta stränder tycker jag och bra utbud med restauranger och helt OK shopping.

    Surfa in på: http://www.hersonisos.com/index.php så hittar du mer information Solig

  • Juni20­12
    Äldre 5 Jan 13:56
    #8

    Var där för ett par år sen och kan kanske inte rekommendera det som barnfamiljer. Vi hade sonen med oss men det är inte riktigt en stad för dom små. Ingen vidare strand heller. Skulle nog hellre ta en annan stad. Däremot är det ett trevligt resmål annars.

Svar på tråden Hersonissos, Kreta?? Bra eller dåligt?