• Bride2Be12

Billig klädsel till stolar

Jag har kollat in folks dekorering av festlokaler på BT som är helt fenomenala! Nu vill jag bara veta lite om hur ni gjort med stolarna??
    Vad använde ni som dekorering?
    Vart fick ni tag på det?
    Vad kostade det?

Jag uppskattar bilder på stolarna naturligtvis Cool

Vi har vinrött/champagne tema och tänker ha vita dukar på bordet med vinröda bordslöpare och dekoration i champagne (guld) aktigt.

• Svar på tråden Billig klädsel till stolar
  • ClaraH

Många använder ju IKEA:s billigaste KNOPPA-lakan. 19:-. Vi hade dem som dukar, men de är endast 50% bomull och så är det rätt så genomskinliga, så vi hade vita pappersdukar under. Våra stolar var mörkblå och helt OK, så vi hade inga stolsöverdrag. Om stolarna i sig är OK så ville inte jag ha några överdrag, jag tycker att det kan se lite mycket ut, men är stolarna hemska så förstår jag att man klär dem.

• Bride2Be12

Tack för ditt svar. Ja jag har hört om IKEAs lakan, och det blir det kanske. Kan vara att mina föräldrar har linnedukar till antalet bord, men vi får se.

Kanske skulle lägga till att jag inte är helt redo på att ha stolarna som de är...de är inte så fina....Obestämd

• BlomAnna

Ett tips är att kolla på annonserna här på BT måbnga säljer sina knoppalaken till bra pris.

Vill man inte ha vita stolsöverdrag kan man ju ta gamla vita lakan, köpa på loppis etc och sen färga dem i den färg man vill ha. Man brukar ofta kunna köpa lakan väldigt billigt på tex myrorna.

• Bride2Be12

Men är då att man använder lakan då? eller är det bara om man vill komma undan billigt? Jag har alltså ingen aning om hur alla kan få det så fint!Skrattande Men det var en jätte bra ide med att färga lakanen, så tack för den!

• BlomAnna

Lättaste är ju att hyra stolsöverdrag men det kostar ju lite. typ från 30-50kr/överdrag.

Någon sa att de skulle köpa fleecefiltar för 10 kr st på rusta som de sedan skulle hänga över stolarna, så kunde gästerna ta med sig filten hem sen. Man skulle ju om man är pysslig och vill trycka gästens namn på filten så har man placerings"kortet" klart också

• Bride2Be12
    BlomAnna skrev 2011-10-03 13:04:35 följande:

Lättaste är ju att hyra stolsöverdrag men det kostar ju lite. typ från 30-50kr/överdrag.

Någon sa att de skulle köpa fleecefiltar för 10 kr st på rusta som de sedan skulle hänga över stolarna, så kunde gästerna ta med sig filten hem sen. Man skulle ju om man är pysslig och vill trycka gästens namn på filten så har man placerings"kortet" klart också

Vilken idé! Inte helt fel det där....tänk tänk. Ja vi får se. Kan se att det är riktigt många på BT som använt lakan!
Svar på tråden Billig klädsel till stolar