• Anonym

När/hur märkte du att du var gravid?

Vi har börjat försöka så smått, använde ägglossningstest och hade sex under den period som testet indikerade som lämpligt. Detär isåfall inte mer än två veckor sen. När och hur märkte du att du var gravid?

• Svar på tråden När/hur märkte du att du var gravid?
  • Trivia

Första gången jag var gravid fick jag ont i brösten och började må illa ungefär en vecka före förväntad mens. Mådde sedan rätt så bra men fick missfall i v.7.

Andra gången jag blev gravid hade jag inte så mycket symtom. En vecka efter att mensen skulle ha kommit märkte jag att brösten hade blivit mer spända och jag var mer sugen på salt och hade någon "konstig" känsla i magen. Tog då ett test som visade +.

Denna gången hade jag inte heller så mycket känningar innan. Trodde verkligen inte att det skulle bli något den månaden då vi inte hade så mycket sex och inte då jag tror att jag har ägglossning. Har aldrig kollat med nått sånt där test. Kollade gravtest några dagar efter att mensen skulle ha kommit. Började väl må illa någon vecka efter det...

Så för mig har det varit lite olika...

• Hanna05

Brösten blev spända, fick halsbränna men annars ingenting.
    Mensen uteblev :)

Det var mest kanske 1-2 månader efter att jag plussat som symtomen började komma lite mer! :)
    Jag mådde dock ganska bra i min graviditet förutom foglossningen!

Använde ägglossningstest första gången, fick då ett missfall.
    Sen sket vi i det och bara myste istället. Det resulterade till en underbar son som är 1 år idag! :D

• max alexis

Första gånen Blev jag  kissignödig jätte ofta, veckan innan beräknad mens sen blev jag ssjuk. fick feber och mådde jätte illa. Testade posivitv efter 5 dagar. andra gången använde jag också äggl test och gjorde grav test beräknad mensdag. +. Lite spända bröst annars inget.

• millan

Jag blev SÅÅÅ trött och kände mig nästan som sjuk. Mådde illa & konstigt. Det är väldigt svårt att beskriva hun man mådde. Men jag märkte definitivt att nått inte var som det brukar !

• Anonym

Spända bröst (jag höll på att avlida) typ en vecka innan beräknad mens, sen uteblev den såklart. Den är annars extremt punktlig. Är nu i 7:e veckan och känner mig åksjuk. Hela. Tiden. Är hungrig konstant och kissnödig hela tiden. Jag blir tokig snart...

• 123ost

Det gick väldigt fort för oss att bli gravida och vi försökte inte direkt, utan hade just bestämt oss för att "blir det så blir det". Samma dag som mensen brukade komma tog jag ett test på dagen, jag trodde egentligen inte att jag var gravid men mensen brukade komma på morgonen men inte denna morgon.. och ja, testet verkade inte fungera.. det var varken negativt eller positivt så jag la det bara i väskan. Senare under dagen rotade jag igenom väskan och hittade testet, jag var gravid! Men litade ändå inte på det testet eftersom det var flera timmar efteråt. Tog ett nytt och där visade det direkt att jag var gravid! illamåeendet kom i v. 7-8 ungefär.. huvva

• prinsessantörnrosa
    Anonym skrev 2011-10-02 17:00:02 följande:
    Vi har börjat försöka så smått, använde ägglossningstest och hade sex under den period som testet indikerade som lämpligt. Detär isåfall inte mer än två veckor sen. När och hur märkte du att du var gravid?
    Jag märkte genom att min mens var sen, plus att jag var sjukt trött, sov typ hur länge som helst.. Tappade mat aptiten, var dock sugen på mycket surt. och törstig på vatten heeeeela tiden!!
  • Bellen

Nu kommer en riktigt konstig fråga...hur vet man om man fått missfall??

Vet inte ens om jag varit gravid...men jag måste fråga ändå....

• Emelie 87

Ömmande bröst och illamående på morgonen.

En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden När/hur märkte du att du var gravid?