• medea84

    Göra fotokalender med egna bilder - tips?

    Hello, tänkte kolla om det är någon som har ett bra tips på var man beställer fotokalender av bra kvalitet på nätet? Tänkte helt enkelt göra en vanlig fotokalender med tolv bilder och ge bort i julklapp. Har Googlat runt och det finns ju en hel del fotosajer och e-butiker, men det är ju inte så lätt att välja Obestämd Jag är inte ute efter det billigaste, hellre vill jag ha en fotokalender av riktigt bra kvalitet där bilderna blir skarpa och färgprunkande. Har tidigare beställt på Extrafilm, digitalt tryck tror jag, blev helt ok, men skulle gärna vilja ha ngt bätttre. Tacksam för tips! 

  • Svar på tråden Göra fotokalender med egna bilder - tips?
  • Nikkita

    Vart bor du någonstans? I Malmö finns det ett jätte bra ställa att lämna in på, de blir super fina :) Holmbergs heter det.

  • annasmamma

    Här är en sida som ska göra ett bäst i test om fotokalender nu i oktober. Jag beställde själv en fotokalender på Photomic förra året som jag blev nöjd med, har också gjort "julklapps-fotokalendrar" på barnen på Önskefoto. 

  • 20110920

    Hej!

    Precis som "ClaraH" säger är Crimson super!
    Från början var det ett företag som riktade sig till fotografer så kvalitén är super. Jag är nästan säker på att dem har en kalenderfunktion, men du får kika.

    Jag jobbar själv som fotograf och beställer alltid från Crimson för att vara säker på kvalitén. Priserna är bra. Dock kan hemsidan vara lite svårnavigerad men du får valuta för pengarna.

    OCH, var noga med att kryssa i alternativet "rör inte min bild" vid beställning så att du inte får dian bilder auto-fixade eller kapade på konstiga ställen.

    Lycka till:).

    /Lotta Johansson

Svar på tråden Göra fotokalender med egna bilder - tips?