• lillan­nika
    Äldre 30 Sep 23:43
    1839 visningar
    2 svar
    2
    1839

    Dekoration med mörkröd och svart! tips??

    Varje kväll sitter jag framför datorn och försöker hitta vackra ideer till vårat bröllop, Men jag vet inte om jag är dålig på att söka på rätt sätt då jag hela tiden hamnar på samma stil..  jag söker mer myspys i mörkröd och svart.  eller andra mysiga färger som är varma,     rosa och lila är inte min grej alls..

    Tycker om att pyssla så det är det någon som har roliga ideer o allt vad bröllop är så skriv gärna.

     :)

  • Svar på tråden Dekoration med mörkröd och svart! tips??
  • Äldre 1 Oct 07:53
    #1

    Rött är inte nödvändigtvis en varm färg. Det finns kall röd också. Och svart är ju inte heller en varm färg (det räknas ju egentligen inte ens som färg Flört utan är en bas).

    Om du vill få fram värme och använda rött och svart, så var noga med att gå på röda färger som är mer åt orange hållet än mot vinrött.
    Du kan ju faktiskt även blanda in orange som en accentfärg.
    Du bör få fram en hel del inspiration om du använder googles bildsök och söker efter Black and red wedding



    Jag gjorde också en sökning på Black, orange and red wedding och fick upp bilder som jag anser ger mycket mer värme. Men de jag hittade som bäst representerade det, var skyddade, så dom kunde jag inte kopiera och visa här.
    Enbart svart och rött blir i min åsikt väldigt grafiskt. Och då försvinner den varma och ombonade känslan

  • lilja
    Äldre 1 Oct 10:32
    #2

    Välkommen till denna tråd där vi diskuterar rött och svart tema (med lite vitt...)
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m4040288.html


    * 21 juli 2012 *
Svar på tråden Dekoration med mörkröd och svart! tips??