• kosmonautzoot

Lokal i Malmö för mindre sällskap

Hej alla!

Jag är lite ny på det här ;) Hur som helst, jag och min sambo ska gifta oss i vår och planerar nu för fullt. Men, vi har stött på ett problem! Vårt bröllop ska vara litet med ungefär 25 gäster och det verkar nästan omöjligt att hitta någonstans att vara med ett sådant litet sällskap! Vi kan inte vara hemma hos oss, eftersom vi bor i en lägenhet i innerstan och den är inte så stor. Har ni några tips på var vi och gästerna kan ta vägen utan att vi måste hyra en lokal som är så löjligt stor att sällskapet kommer se ut som små förskrämda möss i ett hörn av rummet? ;) Var har ni tagit vägen?

• Svar på tråden Lokal i Malmö för mindre sällskap
  • chrpe

Har ni kollat på kallbadhuset i Bjärred? Hur underbart som helst. vackrare ställe och utsikt kommer ni inte hitta. Vi ville vara där, men det var för litet för oss. De tar in ca 60 gäster och då sitter man som packade sillar.

Visst det är inte Malmö, men jag hade drömt om att kunna ha mitt bröllop där.

Lycka till!

• Nikkita

Kolla med några restauranger el hotell kankse, de flesta har ju så att man kan hyra en del av stället.
    Vet att Savoy vid stortorget har olika festsalar i sammarbete med "Café le fil du Rasoir" restaurang.
    Festvåning, Malmö, Elite Hotel Savoy

4 årstider har oxå olika storlekar på festsalarna. Här är en av dem.

Vill ni inte ha hela paketet med middag så finns det en del lokaler att hyra, googla festlokaler i malmö så får du fram lite allt möjligt Glad Lycka till med sökandet Solig

• Tosan

Finns det inget församlingshem/prästgård i anslutning till kyrkan ni ska gifta er i?

Brukar ju inte vara så dyrt att hyra dem...

Svar på tråden Lokal i Malmö för mindre sällskap