Ullared!! Vad ska jag inte missa eller glömma?
Storshopping i helgen. Första gången jag besöker gekås.
Så har ni några tips och förslag att komma med?
Storshopping i helgen. Första gången jag besöker gekås.
Så har ni några tips och förslag att komma med?
Du kommer säkert att handla mer än vad du tror. Ett tips är att ta 2 st handlekorgar och kundvagn. Du børjar med att fylla upp korgarna och ställer dom sedan under vagnen. Du får då plats med mera saker.:)
Ett annat tips är att betala i omgångar. Fyll upp vagnen, betala och gå ut med det till bilen. Sedan in før en ny omgång.
Jag har varit på Ullared en gång och handlade absolut mer än vad jag hade tänkt.
:) Mitt tips är att göra upp en plan på vad du kan tänkas vilja handla innan du går in eftersom stället är ENORMT (det är inte för intet som det finns kartor vid entrén...hihihi..Ta en karta)
Mitt andra tipsär också 2 korgar och en kundvagn. Kundvagnen kör du upp på kundvagnsparkeringen sen tar du dina rundor med korgarna och när de blir fulla åker du upp och tömmer dem i vagnen. När vi var där var det alldeles för trångt att ta sig fram med de gigantiska vagnarna men kanske har ni bättre tur. Köer var det också till provrummen så jag provade mina grejer i lugn och ro på kundvagnsparkeringen.
Även vi handlade för mer än det var tänkt. :P Hoppas du gör många fynd! :)
ha ha ha...ja korgarna var smart råd. O att ställa vaagnen på kundvagnsparkeringen!!!
Jag har räknat med 5000 kr...så får väl ta med mig lite mer då ;)
Ullared är toppenroligt!
Mina tips: tänk efter på vad du behöver innan du åker och gör gärna en lista.
Ta mått på de personer som du ska köpa kläder åt. Ta med ett måttband och mät kläderna du tittar på så du får rätt storlek.
Man kan tjäna pengar på följande saker:
barnkläder, speciellt ytterkläder. Känn noga på materialen och kolla informationslapparna på plagget, så blir du säkrare på vad du köper. Skalkläder (ofodrade ytterkläder) för barn av märket pick-a-boo är jättebra.
vuxenkläder: här gäller det att titta, känna och prova. Man kan hitta jättesköna kläder i bra kvalitet och passform och en del som är mindre bra. Jag gillar utbudet av underkläder och strumpor.
Deras ytterkläder av märket On the peak brukar vara bra, men det finns så otroligt många olika modeller så du bör känna o klämma ordentligt innan du bestämmer dig.
Julklappar: de flesta leksakerna är riktigt mycket billigare på Ullared än på "vanliga" affärer. Kolla dock priser innan ifall du är ute efter något speciellt, eftersom det ibland är billigare på andra ställen.
Sen finns det en massa pryttlar, allt från parfym till skottkärror.
Schampo, tvål och liknande är oftast lika dyrt/billigt som på tex ÖB, så det kan du ju skippa om du inte är i desperat behov av det.
Vi köpte mycket till bröllopet på Ullared, konfetti, pappersdukar, plastglas osv.
Oj här ska shoppas loss hör jag! Härligt! :) Skulle gärna åka dit igen, kanske i sommar med tjejkompisarna. Tänkte bara tipsa om att Gekås har en hemsida också som man kan kolla in, med exempel på fyndtips.
Tack tjejer för alla tipsen.
Målet är 5 000:- och jag ska verkligen göra mitt bästa för att hålla det. Sambon sitter stand by så jag kan få mer om det behövs ;) Bra att ha sålt av både barnvagn, leksaker o märkeskläder!!!!!
Nu är det bara 6 timmar kvar innan vi åker så jag måste nog gå o sova nu.
Resan tar ca 5½ timme.
Kylväskan är proppad med mackor, cola och varm choklad, godis o bullar.
Det blev en helt otrolig helg. 8000:-
Men alla julklappar, adventskalendrar och vinterkläder är klara + en helt ny garderob till mig själv!!
Dessutom slog dom försäljningsrekordet IGEN!!!
Smockat med folk, men vi stälde vagnarna på vagnparkeringen och plockade i korgar ist. Och så provade vi alla kläder där ist för i provrummen!! Kan rekomenderas en dag som denna!!! Men det är ju bra att ha nån med sig då det än så länge inte finns speglar där ;)
Supernöjd. Har "sparat" 4000 på att åka dit kan jag lova!!
:) Låter som om du haft en riktig toppenhelg! Kul med lite nytt till garderoben och skönt att ha alla julklappar klara också. Men visst var stället sjukt stort? Det svårt att föreställa sig om man inte varit där. Fyndade du något till bröllopet? :P