Är det här en sund relation?
Hej! Jag läser mycket här inne bland forumen och tycker dom är helt suveräna. Har fått mycket tillbaka av att ta del av andras historier. Nu vill jag berätta lite om min egen.
Träffade min kille november förra året. Han är elva år äldre (30 år) och bodde då hemma hos sin pappa, på övervåningen, med sin fyraårige son som han har i stort sett på heltid. Jag som då var 19 bodde fortfarande hemma hos pappa och mamma och mådde ordentligt dåligt under den tiden vi började träffas. Med ett destruktivt förhållande med fysisk och psykisk misshandel, ångest, depressioner, fröken duktig-syndrom och annat skit i bagaget så var jag ett kaos av dess like när vi började träffas. Jag såg honom som vuxen och trygg och kastade mig direkt in i det. Redan från början fick jag gå in i mammarollen för hans son som tydde sig väldigt mycket till mig. Vi bråkade väldigt mycket under den här tiden.
I april fick vi reda på att jag var gravid. Det fanns liksom inte på kartan att göra abort så jag är nu i vecka 25. I samband med detta så hittade vi en liten tvåa som vi flyttade till efter mycket tjat från mitt håll. Han själv är väldigt bekväm och innan vi träffades så hade han tänkt och bo kvar vid sin pappa tills han kunde köpa huset (vilket låg flera år framåt i tiden).
Vi flyttade in första juni och då blev allt ännu värre mellan oss. Vi bråkade ännu mer. Allt mitt bagage kom i fatt mig och jag mådde skitdåligt. Vad vi bråkade om kan jag inte riktigt sätta finger på. Allt verkligen! Det blev som ett ekorrhjul. Svarade jag surt i telefonen så tog han förgivet att jag var sur och då var bråket igång.
När han mår bra så är han verkligen en jättebra kille. Men så fort han mår dåligt eller något går emot honom, räcker med det minsta lilla, så är han världens löjligaste. Han sätter sig ner och tycker synd om sig själv.
Det slutade med att jag åkte in på psyk dagen efter min 20-årsdag. Jag hade varit på honom redan för en månad sedan att jag behövde få komma iväg ett tag. Att jag kanske behövde bo själv. Få ta tag i mina problem, allra helst för barnets skull. Han svarade då att om jag flyttade ifrån honom skulle det vara slut för all framtid. Efter mycket om och men så valde jag iallafall att flytta över till mina föräldrar på fastlandet nu.
Vi har kontakt och vill väl få det att fungera men jag försöker förklara för honom att han måste reda ut sina problem och jag mina. Och han lägger sååå mycket skuld på mig hela tiden.
Ja... Så är nuläget. Jag bor här och han bor där. Det jag vill fråga er om är bara om det här är något att bygga på. Vi ska ju faktiskt ha ett barn ihop men han beter sig som att han vore femton år. Jag vet inte hur många gånger under vårt förhållande som han kastade av sig förlovningsringen till exempel. Han mår jättebra så länge han får ta hand om mig, alltså när jag mår dåligt. Blir jag stark så klarar han inte av det. Vad gör jag? Ska jag släppa vårat förhållande helt och gå vidare med mitt eget eller finns det något att bygga på?