Bride2Be12 skrev 2011-09-26 13:56:33 följande:
Håller helt med dig. En barnledig kväll med lugn och ro är helt på sin plats ibland!

Och som du säger så beror det mkt på hur middagen/festen är.
Men till TS igen, det beror på hur DU/NI känner också. Vill ni ha barn/en med så ha det, var man placerar dem får ju bli utifrån vad som känns bäst och fungerar smidigast. Det är heller inget måste att ha med barnen. Men att ha en barnvakt PÅ festen tycker jag låter som en STRÅLANDE idé.
Ville bara förtydliga att vi hela tiden har tänkt att ha vår egen dotter med under hela dagen. Skulle inte vilja vara utan henne denna dag då denna dag för mig inte bara handlar om oss som par utan även om oss som familj.
Meningen med tråden var egentligen inte alls att diskutera om andras barn skulle vara med eller inte på bröllopsdagen då jag och min sambo redan har bestämt att endast vår dotter kommer att vara med. Jag ville bara få lite tips om hur man kan tänka med bordsplaceringen. Ibland har någon annan tänkt på ett jättebra sätt utan att man själv har tänkt i samma banor. Kommer nog köra på något liknande som pinkgrape beskrev. Att hon inte sitter precis brevid oss men mittemot och ändå nära. Tror nog att hon ändå kommer att sitta i mitt knä lite då och då under middagen, gosiga tjejen.
Som småbarnsförälder har jag full förståelse för både valet att ha med barn och att fira utan. Ibland kan man som du skriver behöva njuta av en barnfri kväll och samtidigt är ju barn de härligaste som finns att umgås med. Som så mycket annat man väljer och känner själv efter vad som känns bäst