• Äldre 24 Sep 11:27
    2421 visningar
    8 svar
    8
    2421

    Tips på minimoon?

    Vi skulle gärna vilja smita iväg ett par dagar efter bröllopet. Vi har semester endast veckan efter bröllopet. vilket gör att charter går bort (svårt med bestämd avresedag + kortare än 7 dagar).

    Vart ska man åka första veckan i oktober?

    Vi vill ha värme och gärna en pool. Kultur och sevärdheter är nedprioriterat, och helst ska det vara mer lugnt och skönt än party. Smärtgränsen går vid 10000 kr för oss båda. Kom igen, överös oss med tips!


  • Svar på tråden Tips på minimoon?
  • Aniara­4
    Äldre 24 Sep 12:01
    #1

    Förra året tillbringade vi en vecka på det här hotellet:
    www.sanblas.eu/

    Det är femstjärnigt och lugnt och trevligt, ligger lite avskilt från de värsta partyställena på Teneriffa. I november fick vi ett jättebra pris på all inclusive och resa som vi bokade själva via skyscanner tror jag (flög med Iberia, blev visserligen tvungna att byta i Madrid, men billigt blev det).
    Vet inte om det är lika bra pris i oktober, men värt att kolla!

  • Aniara­4
    Äldre 24 Sep 12:02
    #2
  • Aniara­4
    Äldre 24 Sep 12:04
    #3

    Ursäkta de många inläggen, bättre att tänka färdigt innan man skriver.
    Det verkar som att man får 6 nätter i oktober med all inclusive för 975 Euro, så med flygresan blir det nog lite över er smärtgräns tyvärr... om det inte var så att er smärtgräns inte inkluderade mat och dryck?

  • Äldre 24 Sep 12:17
    #4

    10 000 kr är vad vi vill ge för resa och hotell, vi ska iväg på en längre resa längre fram och vill egentligen bara slappa vid en pool och ha det skönt i värmen. :)

    Tack för tipset, vi ska kolla upp Teneriffa!


  • Äldre 24 Sep 16:48
    #5

    Kom igen, fler tips vill jag ha!


  • Äldre 24 Sep 17:26
    #6

    Jag tycker att Italien är fint att åka till. Det finns olika ställen förstås, men t.ex. Sorrento. Vi har varit på olika ställen ända in i november och det har varit skön sommarvärme. Sen kan man ju ha otur med vädret och det blir kallt, men det kan lika gärna vara varmt. Gillar Italien för mat, värme och kultur. Vi var där efter vårt bröllop i augusti, men det var lite för varmt. Det är fortfarande runt 30 där nu.


  • Äldre 24 Sep 18:08
    #7

    Jag försökte kolla på ticket, men hittar inga flyg till Sorrento. Flyger man till någon annan flygplats?


  • Äldre 25 Sep 08:35
    #8

    Inga fler tips?


Svar på tråden Tips på minimoon?