• smurfen1

tårta i malmö

hej,letar efter gamla inlägg om tårtor i malmö men hittar ej det,ska beställa tårta för 100personer i malmö,är det någon som kan rekomendera något ställe som inte är så dyrt,förutom shelly.mvh

• Svar på tråden tårta i malmö
  • Tuldis

Hejsan!

Vi ska beställa en underbar bröllopstårta i tre våningar för 40-60 pers på tårtateljen för 1800:- inkl. brudpar och hyra av ställning.
    Han gör kan garanterat göra en fin tårta till er!
    Lycka till!

• Tussilagon

hejsan

vi beställde våran tårta på ultimate cake i malmö.
    det är en amerikansk tjej som gör tårtor från sitt land. dessa är mycket goda. våran tårta hade dubbel espresso bottnar med bailys fyllning på undre laget. limebottnar med mango fyllning på andra lagret och på toppen hade vi apelsinbottnar med vitchokladbottnar.

www.schroedersbakery.com/galleries/wedding_gallery/wedding_gallery2.htm

här äe en länk så du kan se våran tårta. det är den första på andra raden. vit med lila blommor o ljus.

den var till 50 personer och vi betalade 2350 kr. 300 kr var för leveransen och 500 fick vi tillbaka för ställningen.

kolla på bröllopstorget, branchregister, bröllopstårtor, ultimate cake.

du hittar både nr och email där.

shelley som hon heter kan även göra anerlunda tårtor som ser ut som verkliga byggnader eller personer. hon verkligen lyssnar på kunderna och kommer med förslag och ger precis det man vill ha.

och tro mig ingen annan tårta kan motsvara dessa amerikanska helt personliga tårtor.

både jag o min man fyller år i december o då ska vi beställa vår födelsedagstårta av henne...

• Tussilagon

om du går in på länken så heter vår tårta

Arbor Lights II

• smurfen1

hejsan,gud vilka fina tårtor,är det shelly som har gjort alla dom på bilderna?mvh//smurfen1

• Tussilagon

hejsan

tårtorna på dessa bilder är amerikanska, men det är inte shelly som gjort alla dem.

bilderna är från olika tårtbagare som har designat var tårta efter den individ som ska ha dem. sen lägger bagerierna ut dessa bilder på nätet.

men shelley är jätteduktig o bokar du ett möte med henne så får du komma till hennes "vekstad" och hon kommer då bjuda dig o din blivande på dricka mm. sen får ni ett fat med alla hennes tårtbottnar och fyllningar på. sen sitter ni där i lugn och ro med henne och väljer ut de kominationerna ni själva tycker om.

det ni inte äter upp där får ni ta med er hem och fortsätta äta hemma.

jätte stort plus för bagaren till vår tårta!!!!

• Tussilagon

glömde skriva att om du hittar en tårta du gillar på den sidan så kan shelley göra den precis som den ser ut eller med de justeringar ni vill ha...

• mr ??

Tjenare!!

Är det någon som vet vad Ultimate cake har för nummer. Hänvisningarna sen innan här på BT ät ju. Men det har 128810 upphört....

• cherlindrea

mr?

Jajamen,
    Shelley Nichols
    0709 428516

• mr ??

tackar så mycket, cherlindrea

Du, kanske också vet hur mycket tårtorna kostar...
    eller har någon annan bra info om Shelley

Tack så länge

• cherlindrea

Nej jag vet inte vad de kostar ännu, vi ska träffa henne om några veckor och diskutera lite och smaka lite. *mums* Det är inte jättedyrt, så mycket vet jag. Du kan ju ringa och fråga henne? Det beror ju helt på vad du vill ha.

• mr ??

Ja, jag ska ringa henne, men jag tänkte inte störa en söndag :)

Vet du var Ultimate Cake ligger någonstans?

• Meddelande borttaget
  • mr ??

Okej. Var i kirseberg ligger det?? Jag kollade runt lite här inne på BT, och några säger att det ligger inne i Rooseum bygnaden...

Vad kostade er tårta??

Ja, smakprov skadar ju inte :)

• Hestia

mr??
    Shelley drev kaféet i Roseum tidigare. Nu har hon sin egen tårtbutik som ligger i Kirseberg, som sagt. (Åk Lundavägen och sväng vänster istället för höger in på Kirseberg). Jag kommer inte ihåg exakt adress, men den får ni ju av Shelley. Hon har inget skyltfönster eller så, så det ger inget att åka förbi innan ni har avtalat ett möte.

Vi har också beställt vår tårta av Shelley, men vet inte pris än. Hennes pris beror helt på hur utsmyckad man vill att tårtan skall vara och vilka smaker man vill ha, men en riktlinje kan nog vara 40-45 kronor biten (det är i alla fall vad jag läst här inne innan).

Lycka till i ert val!

• mr ??

Hestia

Kanon, tack så jättemycket.Vi ska försöka få tag i henne, har hört att hon är ganska upptagen...

• Hestia

mr??
    Man brukar kunna få tag på henne på mobilen! Lycka till!!

Svar på tråden tårta i malmö