• Liten

Slipa bort gravering i ring?

Har kommit över några gamla släktringar, tror ni att det går att slipa bort det som redan är ingraverat i ringarna?
    Vet någon hur mycket det kostar och hur lång tid det tar?Glad 

• Svar på tråden Slipa bort gravering i ring?
  • förlovadflicka

Det går säkert att lämna in till en guldsmed och få gjort på något sätt :) Men vad står det i dem, får det inte plats gravyr för er också? Om de är gamla känns det ju kul att ha kvar det där historiska i dem. (Om de inte är från typ 90-talet eller nåt) :)

• Liten

det enda som skulle få plats är typ ett datum till och skulle så gärna få med våra namn också... Sen har man ju det historiska i att det är gamla ringar Glad

• saxomanix

ingen problem alls - vi måste "omgravera" våra vigselringar och man ser ingenting ! det går ganske snabbt fast priset kan jag inte säga mycket om för att vår guldsmed gjorde det gratis...

• plin

Inga problem. när vi lämnade in våra förlovningsringar på putsning och slipning inför bröllopet så hade guldsmeden råkat slipa bort min gravering!

• Ida R

Vi ville använda min blivande pappas ring och lämnade in för att gravesr om, vilket i sig inte var några problem! Men bara efter någon dag ringde guldsmeden och sa att han inte ville ta bort den för det ska man inte göra för ringen ska bära med sig sin historia så mitt namn får samsas med "G":s men tycker det är ganska fint!

Svar på tråden Slipa bort gravering i ring?