• chesa

Frisyr och hårdekoration för kort hår!

Jag har väldigt kort hår och vill inte " få" längre hår bara för att jag gifter mig, jag vill vara jag, men jag funderar på då vad man kan göra med håret för att få det lite mer speciellt, annan frisyr, dekoration i håret m.m var får man tag på " klämmor" till att ha i håret? Nån som kan hjälpa mig?

• Svar på tråden Frisyr och hårdekoration för kort hår!
  • Januaribrud

Är också korthårig och resonerar precis som du att jag vill vara jag och ha mitt korta hår även på bröllopet. Jag har tänkt att ha ett diadem med en fin tygblomma el liknande på ena sidan. Jag hittade två söta tygblommor i vitt på hm som jag ska ha om jag inte hittar något bättre. Men tar också gärna emot andra tips.

• chesa

ok, ja det är svårt när man har kort hår och jag vet inte hur jag passar i diadem, om jag blir " flickig" för det vill jag inte..men jag får väl också kolla HM =)

• Bröllopsnorpan

Det är ju lite svårt när vi inte vet hur kort hår du har eller vad det är för typ på håret eller färg, men det finns ju en hel del hårprydnad i bröllopsaffärer.
    Annars så är det ju läckert att färga det i någon maffig färg!
    Jag är inne på att kolla med floristen om de kan göra en krans eller likande med samma blommor som i buketten.

Å störst av allt är kärleken......
  • chesa

Jag har väldigt kort, mörkt hår och ganska spretigt med platt snelugg( vet inte hur jag ska förklara ) så jag vet inte om jag kanske bara ska slinga det rött eller nåt..

Svar på tråden Frisyr och hårdekoration för kort hår!