• Drömma­ren
    Äldre 21 Sep 12:55
    7420 visningar
    21 svar
    21
    7420

    Text i ringarna?

    Jag behöver tips på vad man ska skriva i ringarna.

    Jag kommer mest troligt ha tre ringar, förlovning, vigsel och morgongåva. Min sambo ska ha en ring.

    Det måste finnas söta, roliga ovanliga saker att skriva.

  • Svar på tråden Text i ringarna?
  • Anneli­256
    Äldre 21 Sep 13:51
    #1

    Hej
    Eftersom du ska ha flera ringar så är det ju inga större problem för dig  men tänk på att din blivande man ska få plats med två datum i sina ringar. Det finns många latinska citat som man kan välja mellan.Annars så kan man sätta in ett hjärta eller tex 4 ever. Lycka till.

  • Jhkk
    Äldre 21 Sep 14:00
    #2

    Det finns inga måsten, man får gravera in precis vad man vill! Det är ju bara ni som vet vad det står i ringarna. Vi har inga datum i våra förlovningsringar. I min förlovningsring hade min blivande man graverat in "Evig kärlek" ett hjärta och sitt namn. Funderar på om det skall stå "Evig lycka" i vigselringen. Hans namn finns ju redan i förlovningsringen.

  • fruhga­n
    Äldre 27 Sep 10:22
    #3

    I mina ringar fanns det bara plats för mannens namn och datumen eftersom jag har diamanter nästan hela vägen runt  ringarna och så har jag små fingrar dvs liten storlek i ringarna, det blir inte så mycktet plats att skriva på helt enkelt.....Men jag tänkte att "bara hans namn och datum får plats...."

  • Dannis­82
    Äldre 27 Sep 10:42
    #4

    I våra förlovningsringar har vi respektives namn och förlovningsdatum kommer även lägga till vigseldatum där också.

    I min vigselring ska det stå "We have all the time in the word". Min blivande make är ett stort James Bond fan och i filmen "I Hennes Majestäts Hemliga Tjänst" gifter sig James Bond med Teresa och i hennes ring ska det enligt legenden stå "We have all the time in the world". Dock slutar ju inte det äktenskapet så bar, eftersom hon strax efter vigseln skjuts till dödsGråter.

    Det kommer dock gå bättre för ossGlad

  • N blir B
    Äldre 27 Sep 15:13
    #5

    Vi för alltid 2/6-12 ska de stå i våra ringar. De är beställda men vi har ej fått de ännu.
    VI säger ofta "vi för alltid" till varandra så det var självklart för oss

  • sc22cs
    Äldre 27 Sep 19:49
    #6

    Du o jag - för alltid! Det första sådär jätteromantiska min M2B sa till mig.. ;)
    Det står "du o jag" i våra förlovningsringar, och jag kommer skriva för alltid i min vigselring. Han kommer bara ha en ring så kanske bara att han skriver dit vigseldatumet oxå..

  • Äldre 27 Sep 19:55
    #7

    Jag har "fairytale love" i förlovningsringen och ska ha "happily ever after" i vigselringen :)

  • Dansmu­sen
    Äldre 4 Oct 22:38
    #8

    I våran förlovningsring har vi valt en textrad från en låt som vi gillar. 
    All min kärlek får du bära ur Sonja Aldens Du är allt.
    Vi tyckte det var lite roligare än det vanliga namn och datum.

    Var lite passande med den raden också just för att det står "All min kärlek får du bära"
    och man bär ju ringen Glad 

  • Pyttsa­n
    Äldre 25 Jan 21:07
    #9

    I förlovningsringarna står det förnamn+datum. I vigselringen skriver vi antagligen "Herr och fru+datum". 

  • Jenny 03
    Äldre 26 Jan 08:48
    #10

    I våra förlovningsringar har vi text på insidan med datum och på våra vigselringar har vi samma text fast på utsidan/kanten med texten- Inte utan din kärlek...

Svar på tråden Text i ringarna?