• Mysullis

Svårt att hitta rätt storlek

Beställde en ring i storlek 17, men den kände för stor när den kom och som att den var på gränsen att ramla av. Om jag skakade handen så dinglade ringen runt liksom. Och gick att ta av helt utan anstränging. Så då minskades den till 16,2-16,3. Och då fick jag knappt på eller av den, gjorde nästan ont när den satt på och fingret blev alldeles svullet från ringen till knogen. *suck* Så nu ska guldsmeden förstora ringen till att blir typ 16.6-16.7. Krångel!

Är det fler som fått förminska och förstora samma ring flera gånger? Känner mig olycklig att det inte blir bra, speciellt när man längtat efter ringen!

Ska hämta ringen imorgon så får vi se hur det blir denna gång.

• Svar på tråden Svårt att hitta rätt storlek
  • Kattpoet

Maken förminskade sin ring, den satt perfekt sen gick han ner i vikt och  och ringen föll av,  så nu har vi sagt att vi ska vänta ett år och se hur mycket mer han  går ner i vikt och sedan förminska ringen igen.

När din ring förminskades fick du inte prova ringar i den storleken som det skulle bli?  Min man fick det och även med ringmått så att det blev helt perfekt, ja tills han blev smalare. 

• sofi 88

Jag upplever att när man mätt med ringmåttet så ska man ha en liiite mindre ring, har alltid varit så för mig. När vi skulle hämta förlovningsringen var den något för stor. Har korvfingrar utan knogar och då måste ringarna sitta tightare, annars så ramlar de av. Så då tryckte guldsmeden till den pyttelite (ingen aning om hur han gjorde) och sen var den perfekt. Allt gick på 2 minuter. Men det är väl lättare att storleksändra en slät ring utan stenar kan jag tänka mig...

• Tessann

Jag kommer nog gå tillbaka och fixa till strl på förlovningsringen..

Beställde både förlovningsring och vigselring samtidigt (köpte ny förlovningsring till vigseln)

F-ringen är en solitärring.. och känns mycket större än vigselringen.. båda är strl 15 och en kvart..

Har stor knoge och får _pressa_ över alliansringen, men sen sitter den perfekt.. lite åt det stora hållet om man ska vara petig.. men är nöjd.

Solitären behöver jag bara pressa lite över knogen och dinglar sen nästan.. den sitter alltid på sniskan och får ofta in stenen i handen istället :(

Svar på tråden Svårt att hitta rätt storlek