• Anna89
    Äldre 20 Sep 17:20
    1808 visningar
    7 svar
    7
    1808

    Bröllopsresa - tips?

    Nu är vi gifta :D 

    Jag & min man funderar nu på vars vi ska åka. Vi Vill ta resan nästa år.

    Jag har varit utomlands 1 gång ( för 11 år sedan, kreta)
    Min man har aldrig varit utomlands (danmark)

    Vi har en budget på ca 30 000 kr men behöver nödvändigtvis inte göra av med allt ihopa heller.

    Vi är överrens om att vi vill till värmen, gärna uppleva massa saker...

    Kom med tips!! 

  • Svar på tråden Bröllopsresa - tips?
  • hannah­sofia
    Äldre 20 Sep 20:18
    #1

    det beror lite på vilken tid på året ni vill resa? men vill ni göra en massa saker så gillar jag grekland(gärna kreta), det är inte så långt bort och samtidigt finns där en massa att se, där är varmt och god mat och trevligt bad :)

  • Anna89
    Äldre 21 Sep 16:48
    #2

    Vi är överrens om att sommaren ska man tillbriga i sverige, så förkorta vintern vore inte fel. Eller senare på hösten.. 

  • hannah­sofia
    Äldre 21 Sep 18:16
    #3

    det låter som en väldigt bra idé :) vi ska åka till maldiverna nu i november så kan ge rapport därefter :) annars är kanarieöarna eller thailand kanske något? :)

  • annapa­nna88
    Äldre 21 Sep 18:27
    #4

    Grekland tycker jag är underbart och behöver inte bli alltför dyrt heller :) Beror ju förstås på om man vill ha all inclusive eller lite enkare :) Jag och min blivande var i Grekland för ett par år sen, på en liten ö som heter Egina och ligger ca 30 min båtfärd från Aten. Vi tyckte det var lyckat då det inte var så mycket turister där, man kunde själv ta båten till fastlandet ( var bl.a på akropolis :)), dessutom var det mkt billigare än andra, mer kända öar :)
    För oss lutar det år att åka till kanarieöarna, eller kanske Spaniens fastland... :)

  • Ylva36­8
    Äldre 21 Sep 19:20
    #5

    Italien eller Kroatien, passar bäst tidig höst. Finns många billiga flygresor som ger pengar över till upplevelser.

  • Bruden 01
    Äldre 22 Sep 19:50
    #6

    puffar

  • Suzann­e
    Äldre 6 Oct 23:33
    #7

    Jag rekommenderar Thailand,jag vet att det är många svenskar som åker dit per år men det landet måste upplevas! Jag occ min m2b har varit där dom senaste 4 åren och det är paradiset:)


    Vi åker gärna och se saker och på omgivning likaväl som vi gillar att ligga på strande och lapa sol.


    Det är otroligt god mat,vänliga människor och billigt ( än så länge) jag tycker ni ska åka till Koh Phangan,inte party sidan av ön( Haad Rin) utan till Haad Salad,där är det lugnt och det finns några barer längs stranden men dom stänger ganska tidigt på kvällarna så det är inget party ställe i sig.


    Vet inte vad ni vill ha ut av smekmånaden förutom att umgås med varann:)


    Koh Samui är en annan jättefin ö som jag tycker att ni borde besöka.


    Ni får kolla runt på nätet och resebyråer och sen bestämma er var ni vill åka.


    Anna89 skrev 2011-09-20 17:20:31 följande:
    Nu är vi gifta :D

    Jag & min man funderar nu på vars vi ska åka. Vi Vill ta resan nästa år.

    Jag har varit utomlands 1 gång ( för 11 år sedan, kreta)
    Min man har aldrig varit utomlands (danmark)

    Vi har en budget på ca 30 000 kr men behöver nödvändigtvis inte göra av med allt ihopa heller.

    Vi är överrens om att vi vill till värmen, gärna uppleva massa saker...

    Kom med tips!!
Svar på tråden Bröllopsresa - tips?