• Äldre 20 Sep 13:52
    2276 visningar
    4 svar
    4
    2276

    Vad räknar ni i en kuvartavgift?

    Hej, när man sätter en kuvertavgift så är det ju att man ska räkna ut vad ett kuvert per person går på egentligen och ha mindre än det.
    Men det jag undrar är - vad räknas med i kuvertavgift förutom maten? är det dricka till maten? fika,tårta,kaffe,aannat?

  • Svar på tråden Vad räknar ni i en kuvartavgift?
  • tomato
    Äldre 20 Sep 15:29
    #1
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-09-20 13:52:06 följande:
    Hej, när man sätter en kuvertavgift så är det ju att man ska räkna ut vad ett kuvert per person går på egentligen och ha mindre än det.
    Men det jag undrar är - vad räknas med i kuvertavgift förutom maten? är det dricka till maten? fika,tårta,kaffe,aannat?
    Hej
    Mat givetvis 3rätters, vin, öl, avec kaffe, ingen dessert om man har bröllopstårtor det tycker jag ingår in en kuvertavgift, sen beror det på om man vill ha något annat tilltugg så kanske man får betala extra

    hoppas du fått svar något på dina frågor
  • Äldre 21 Sep 11:25
    #2

    Vi har buffe. Men då räknar jag alltså vad en tallrik buffe är räknad som. brödet ingick inte i buffen så får köpa till det extra. då räknar jag med det också antar jag med ost osv., dricka till maten, tårta och kaffe?

  • Pinkgr­ape
    Äldre 21 Sep 11:50
    #3

    Vi räknade in maten (3-rätters), drickat till maten och kaffe i kuvertpriset. Sedan blev kuvertavgiften vad maten kostade för vår del. Vi bjöd alltså på dricka till maten och kaffe. Utöver det bjöd vi på välkomstdrink, brudskål, och tårta senare på kvällen.

    I ditt fall, för att räkna ut kuvertpriset, så tycker jag du kan räkna ut vad en tallrik mat blir + bröd, dricka till maten och kaffe. Har ni tårta istället för efterrätt så kan ni räkna in den också, annars tycker jag ni räknar in efterrätten och inte tårtan.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Bloody­Disgus­ting
    Äldre 9 Oct 13:55
    #4

    Vi räknar in fördrink, förrätt, varmrätt och efterrätt med div drycker.

Svar på tråden Vad räknar ni i en kuvartavgift?