• Fröken Linda

Lokal i/runt Lysekil

Någon som råkar ha några bra tips om lokaler i eller inte allt för långt från Lysekil?

//Linda

• Svar på tråden Lokal i/runt Lysekil
  • västkustbrud

Ska ni gifta er i Lysekils kyrka? Det ska vi göra, festen blir på Oscars. Där kan man ta med egen mat och dricka, vi ska catera från Rosvik. Annars finns ju havsbadet om man vill ha ett ställe som står för maten. Det finns ett vandrarhem tvärs över gatan från oscars och det finns en underbar liten stuga med glasade väggar på en brygga (havsateljen) som man kan tillbringa bröllopsnatten.

NÄr stundar erat bröllop?

• Fröken Linda

Hej!
    Svarar här också. (Svarade precis på din fråga ang. Lysekil)

Vi ska inte gifta oss förren 2005 så jag är mest här och spånar lite... Ni då? Har för mig att jag läste nästa sommar. Kan det stämma?

Vi ska inte vara i kyrkan, utan istället försöka ragga upp någon kapten som skulle kunna viga oss på något fint ställe... Vi har tittat lite bland öarna i sommar, men har ju ett bra tag på oss också...

Skulle vara jättekul att höra hur ni planerar erat! Hur många ska ni bjuda??

//Linda

• Labolina04

Vi ska gifta oss i Juni04, har bokat PLMs matsal till festen. Inte lika stor som Oskars men utsikten är jättefin.

Lycka till, Labolina04

• västkustbrud

Fröken Linda: Japp det blir nästa sommar i augusti. Vi har kommit hyfsat långt med planeringarna. Har inte bokat frisör och fotograf än, men det är på gång. Vet du om det går att hyra häst och vagn i Lysekil?

Labolina: Var ligger PLMs matsal??
    vi blir nog mellan 70 och 80 personer. Bor du i Lysekil, ska ni gifta er i kyrkan?

• Labolina04

Jag bor i Göteborg men är uppvuxen i Lysekil (Lyse). Vi ska gifta oss i Lyse Kyrka den 19 Juni 04.

PLMs matsal: Om man står med ryggen mot Oscars och ser till vänster ute i havet ser man en liten halvö. Med utsikt över havet och Lysekil ligger matsalen. (Grötö heter det där ute)

Det råkar vara så att min mamma brukar köra brudpar med häst och vagn i Lysekil med omnejd.

• västkustbrud

Lyse, det ligger inte långt från vårat sommarställe. Det ligger i Skalhamn. Vi funderade också på Lyse kyrka, eller dess kyrkoruin. Hur många blir ni på festen?

Så det ligger en lokal på Grötö, hur kommer ni dit efter bröllopet? Ska ni ha egen mat, egen dryck? Vad kostar den att hyra? Det finns ingen bild på lokalen på nätet va? Förlåt, tusen frågor, men det är alltid kul när man hittar någon som planerar på samma ställe.

Så din mamma kör häst och vagn!!! :) det är ju suveränt, är det hennes egen firma eller är det privat? Vad kostar det ungefär?

Den här bröllopssidan är verkligen suverän...!

• Labolina04

Hej västkustbrud!
    Jag har bott på Rejdemyrsvägen ca 2år innan dess hade min mormor sommarstuga där, det är inte långt från Skalhamn.

Ska nu försöka svara på frågorna....
    Vi blir ca 80 pers, det skulle ju lätt kunna bli flera men man får begränsa sig...
    Vi har inte bestämt hur vi ska ta oss dit, det återstår att se.
    Vi hade tänkt ta med oss egen dryck.
    Tror att lokalen kostar ca 2500kr, men det ingår i cateringen.
    Jag har inte sett någon bild på lokalen på nätet.
    Häst och vagn i Lysekil kostar ca 1500-2500, lite beroende på hur långt man ska åka osv.

• Meddelande borttaget
  • västkustbrud

Den där lokalen låter spännande... Är det en restaurang, eller bara lokal, skulle vara kul om man kunde åkt dit och kikat lite... men så ni ska catera från dem. Och egen dryck fick ni alltså ha med er?

Ska prata med min blivande om det där med häst och vagn. Behöver man kontakta din mamma snart om man vill hyra.Vi hade nog tänkt oss en tur från kyrkan och runt en
    sväng i lysekil innan vi åker till oscars.

Tack för all hjälp!!

Svar på tråden Lokal i/runt Lysekil