• frykis

    Roda, vita, bla och gula blommor for blombukett

    Ska gifta mig nasta September i Sverige. Min fastman och jag har bestammt oss for att ha fargerna rott, vitt, blatt och gult da han ar fran USA och jag fran Sverige. Forsoker komma pa bra blommor som inte kostar for mycket och som ar latta att fa tag pa i September.

    Jag vill ha blommor i alla dessa farger, helst en vit orkide i min brudbukett, men killar ocksa kallor vilket paminner om orkideer. Men vet inte riktigt vilka andra blommor skulle vara fina i en brudbukett med alla dessa farger. Gillar nar brudbuketten ar rund och full med blommor som denna: minlivsstil.blogg.se/images/brudbukett_20051_1173276845.jpg. och som denna vilket ar en bukett jag har haft forut.



    Funderar pa roda rosor men vet inte vilka andra blommor.

    Nagon som har bra forslag?
  • Svar på tråden Roda, vita, bla och gula blommor for blombukett
  • passionsblomman

    Det är en speciell kombination av färger du tänker dig, och den kan lätt bli väldigt spretig, men det är ingen omöjlighet.

    Du kan tex välja blå Hortensia, Vita Phalaenopsisorkide-klockor, röda rosor och gul Freesia, eller gula Kallor, bara för att ge ett alternativ. Alla de blommorna finns i september, och även om alla inte är billiga, behöver buketten sammantaget inte bli dyr, då man inte måste ha många av alla. Hortensia räcker med några få, liksom orkidéklockorna.


     Hortensia


     Phalaenopsisorkidé


     Freesia


     Ros, "Endless love"


     


     


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Jag tror också det vore bra om du får med ett småblommigt kvistmaterial, som tex vit brudslöja, för att knyta hop pch få samman de olika blommorna lite. De kan ju representera stjärnorna i den amerikanska flaggan om man vill tänka symboliskt.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

    Åh nej vad klantig jag är! Jag glömde att ändra mina inställningar, så nu är bilderna vattenstämplade med min signatur allihop! Skäms Det är bara den med rosen Endless love som är min egen bild. De andra har jag lånat på nätet. Jag ber alla upphovsmän om ursäkt!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • aniara

    Pioner tycker jag ær fina, passar bra i runda buketter, och finns i flera olika færger. Heter peony på engelska. Det finns massor med bilder på google.

  • passionsblomman
    aniara skrev 2011-09-20 10:10:03 följande:

    Pioner tycker jag ær fina, passar bra i runda buketter, och finns i flera olika færger. Heter peony på engelska. Det finns massor med bilder på google.


    De finns dock inte i september tyvärr.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • frykis
    passionsblomman skrev 2011-09-20 00:25:47 följande:
    Jag tror också det vore bra om du får med ett småblommigt kvistmaterial, som tex vit brudslöja, för att knyta hop pch få samman de olika blommorna lite. De kan ju representera stjärnorna i den amerikanska flaggan om man vill tänka symboliskt.
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Jo har alltid gillar brudsloa. Glomde bort dem dock nu haha. Det ar en kul ide att ha dem symbolisera stjarnorna :) Tack sa mycket for hjalpen!!
Svar på tråden Roda, vita, bla och gula blommor for blombukett