• AlwaysAndForever2012

Tips om underhållning och personligt skoj?

Hej, jag är van vid att vara den som tar tag i att överraska och göra personliga roliga saker. ÄLskar underhållning på vanliga kalas..även om det bara är så att det är frågesport om födelsedagsbarnet eller om det är gissa låt..whatever..
    Jag är iaf rädd att det inte händer nåt vidare på vårt bröllop. Vill verkligen det ska bli kul för oss och handla om OSS äntligen en dag med vår kärlek. JAg vill gärna alla ska minnas vilken rolig speciell kväll. SJälvklart vill alla det om sina bröllop men jag älskar när det är unikt, speciellt

• Svar på tråden Tips om underhållning och personligt skoj?
  • Mariamilena80

Vi hade ett par roliga lekar som våran toastmaster hade ordnat.
    En av dem var extra rolig, alla skrattade som tusan=)
    Först fick min man en ögonbindel på sig, sen skulle frivilliga tjejer + jag komma upp. Blanda oss lite och ställa upp oss på led.
    Sen fick min man sitt första uppdrag och det var att känna på alla tjejers öronsnibbar (gäller att alla plockar ur örhängen, och några kanske står på tårna och några knäböjer så det blir lite svårare) . Sen ska min man hitta mig och min örsnibb. Gu va alla skattade=)
    Nästa uppdrag var att han skulle känna på armbågar.
    Det var lite svårare att ta andra kroppdelar då jag hade klänningen.

Sen bytte vi, då fick jag ögonbindel och frivilliga grabbar kom och ställde sig på led. Sen tog vi öronsnibbar och jag skulle gissa. Och sen tog vi rumpor;) Såå roligt!!!

• AlwaysAndForever2012
    Mariamilena80 skrev 2011-09-19 15:39:32 följande:
    Vi hade ett par roliga lekar som våran toastmaster hade ordnat.
    En av dem var extra rolig, alla skrattade som tusan=)
    Först fick min man en ögonbindel på sig, sen skulle frivilliga tjejer + jag komma upp. Blanda oss lite och ställa upp oss på led.
    Sen fick min man sitt första uppdrag och det var att känna på alla tjejers öronsnibbar (gäller att alla plockar ur örhängen, och några kanske står på tårna och några knäböjer så det blir lite svårare) . Sen ska min man hitta mig och min örsnibb. Gu va alla skattade=)
    Nästa uppdrag var att han skulle känna på armbågar.
    Det var lite svårare att ta andra kroppdelar då jag hade klänningen.

Sen bytte vi, då fick jag ögonbindel och frivilliga grabbar kom och ställde sig på led. Sen tog vi öronsnibbar och jag skulle gissa. Och sen tog vi rumpor;) Såå roligt!!!

Hehe, bild också Jag kan tänka mig sådant är jätteskoj att titta på när det är andra, men jag skulle själv inte vilja göra det eller att maken gör det.. men alla är olika..som sagt hade varit kul att titta på
  • Pinkgrape

Vi hade en rolig lek som involverade både oss och gästerna, vilket jag tycker är det roligaste :)

Vi satt på varsin stol framför alla gäster, bakom oss stod toastmaster. Han höll upp skyltar med olika ord, tex "hundägare", "öldrickare" eller "elektriker". Vi såg alltså inte texten, bara gästerna. De gäster som tyckte att påståendet passade in på dom ställde sig upp. Vi skulle då gissa sambandet mellan gästerna - ordet som stod på skylten.

Det blev så otroligt många skratt, ojoj..

Jag och maken tävlade då mot varandra, men man kan ju tävla tillsammans också :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Soffan44

Jag är precis som du en person som brukar stå för underhållningen i form av lekar, tipspromenader, musiktävlingar osv. Klurar själv på olika roliga saker att ha till bröllopet. En sak vi har bestämt oss för är följande.

Efter att gästerna kommer ut från kyrkan ska de få varsin goodiebag. I den ska det finnas en alkoläsk/alkoholfrit där vi tagit bort etiketterna och tryckt upp nån bild på mig och min blivande. Sen ska de få en liten karta och beskrivning över hur man tar sig till lokalen samt något lite roligt som jag inte kommit på ännu. De ska även få en ett häfte och en penna med 76 olika påståenden (vi blir troligtvis 76 gäster). Det kan t.ex. stå "hon är en jäkel på att fiska lax" "han har bott på antarktis" osv.. massa påståenden om gästerna, lite roliga som folk inte vet om varandra samt att de får fundera på "vilken handlar om mig". Vägen till lokalen och mingelet innan brudskålan ska alla gäster alltså mingla och försöka ta reda på vem som står för vilket påstående. Innan vi går in och äter ska värdparet samla in svaren och senare under kvällen redogöra för vinnaren. Vi kommer då också i häftet som ligger på borden istället för en vanlig kort presentation av gästerna, istället ta påståendena som vi hade på tävlingen så att de kan se vem som "är" vad.

Hoppas ni hittar något roligt som passar er! Finns ju en djungel där ute av roliga bröllopsaktiviteter/lekar..

• AlwaysAndForever2012
    Pinkgrape skrev 2011-09-19 23:16:16 följande:
    Vi hade en rolig lek som involverade både oss och gästerna, vilket jag tycker är det roligaste :)

Vi satt på varsin stol framför alla gäster, bakom oss stod toastmaster. Han höll upp skyltar med olika ord, tex "hundägare", "öldrickare" eller "elektriker". Vi såg alltså inte texten, bara gästerna. De gäster som tyckte att påståendet passade in på dom ställde sig upp. Vi skulle då gissa sambandet mellan gästerna - ordet som stod på skylten.

Det blev så otroligt många skratt, ojoj..

Jag och maken tävlade då mot varandra, men man kan ju tävla tillsammans också :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Det lät skoj sådana lekar gillar jag. det är humor i, lite personligt, men äändå med gränser
    Den måste jag skriva upp.
    Man borde kunna göra den tvärtom också på nåt vis. att de ska ställa sig upp på saker de tycker stämmer om oss..men nja..det andra var ju perfekt som du skrev..får gästerna att röra sig lite och va med i allt
  • AlwaysAndForever2012
    Soffan44 skrev 2011-09-20 07:45:02 följande:
    Jag är precis som du en person som brukar stå för underhållningen i form av lekar, tipspromenader, musiktävlingar osv. Klurar själv på olika roliga saker att ha till bröllopet. En sak vi har bestämt oss för är följande.

Efter att gästerna kommer ut från kyrkan ska de få varsin goodiebag. I den ska det finnas en alkoläsk/alkoholfrit där vi tagit bort etiketterna och tryckt upp nån bild på mig och min blivande. Sen ska de få en liten karta och beskrivning över hur man tar sig till lokalen samt något lite roligt som jag inte kommit på ännu. De ska även få en ett häfte och en penna med 76 olika påståenden (vi blir troligtvis 76 gäster). Det kan t.ex. stå "hon är en jäkel på att fiska lax" "han har bott på antarktis" osv.. massa påståenden om gästerna, lite roliga som folk inte vet om varandra samt att de får fundera på "vilken handlar om mig". Vägen till lokalen och mingelet innan brudskålan ska alla gäster alltså mingla och försöka ta reda på vem som står för vilket påstående. Innan vi går in och äter ska värdparet samla in svaren och senare under kvällen redogöra för vinnaren. Vi kommer då också i häftet som ligger på borden istället för en vanlig kort presentation av gästerna, istället ta påståendena som vi hade på tävlingen så att de kan se vem som "är" vad.

Hoppas ni hittar något roligt som passar er! Finns ju en djungel där ute av roliga bröllopsaktiviteter/lekar..
    Åh, sådant pill gillar jag jag gjorde liknande sak på personalresa i bussen. vi var en nöjeskommitté och jag gav dom i gruppen i uppdrag att komma på saker de gjort i sitt liv. behövde inte vara speciellt så sätt, men nån hade tex cyklat in i en parkerad bil osv. nån körde moppe så och så osv. sen gav jag ut skyltar med lagens namn som de skulle lyfta upp ist för räcka upp handen, när de ville gissa vem i nöjesgruppen påståendet stämde in på

Svåra är att hinna komma på påstående om varje person till bröllopet då det är jag som gör det mesta (ej sambo som är fantasilös hah) samtidigt med en 1åring och att inte avslöja mig. hur ska jag veta skaer om hans släkt tex. han har ju knappt nån koll själv, hur tog du fram infon?
    Har du mer roliga förslag så skriv det gärna=)
Svar på tråden Tips om underhållning och personligt skoj?