• goann

Vad hade ni för liveband på ert bröllop? (mellersta Sverige)

Nyfiken på vad ni hade för band på bröllopet, och såklart om de var bra :)

• Svar på tråden Vad hade ni för liveband på ert bröllop? (mellersta Sverige)
  • Rosi

Vi kommer ha ett band som heter Carrest. Det är ett rockband men vi känner dem så de kommer spela massa låtar som vi vill.

• Bettina

Vi hade bloody covers. Gå in på deras hemsida så ser ni vilka låtar de spelade.
    Detta var det bästa på hela festen. Drog upp stämmningen och fick alla att dansa och stanna lääänge.

• hysch

Vi ska ha Spelar roll, har hört dem förr och känner mig säker på att det blir lyckat :)

• annapanna88

Vad är ett rimligt pris för ett coverband, ni som har haft det?

• MochR

funderar också på liveband eller inte... har samma fundering som annapanna88 och om någon har fler tips på band (vi gifter oss i Västerås)

• Jag han
    vi hade Full koll. Ett suveränt band enligt mig :)
  • goann

Ett normalt pris tror jag är ca 8000-10 000 kr... verkar det som när vi kollar runt nu.

Det jag är fundersam på är om de ska spela 2x45 eller 3x45... en del gör bara det förstnämnda och det känns lite kort..

• goann

hysch, hur mycket tar spelar roll för att spela hos er och hur länge spelar dom?

• CiaLia

Vi hade Ål in Band och dom var sjukt bra och proffsiga, var riktigt drag på dansgolvet både bland de äldre å yngre. Rekomenderar dom varmt, kostade typ 13000 el nåt sånt för 3x45 min spelning. 

• pimory

vi hade CO PILOTS , dom spelade 3x40 min  och det kostade 7000 värt varenda krona :)

• hysch
    goann skrev 2011-09-20 12:51:16 följande:
    hysch, hur mycket tar spelar roll för att spela hos er och hur länge spelar dom?
    Vi har ingen exakt plan än, tyvärr, men runt 6000 tror jag dom tar. Har hittat dom via en bekant, så vi har bara bestämt datumet än så länge :)
  • goann

Ciali- kunde Ål in spela schlager o annan dansvänlig musik?

• CiaLia

dom körde inte jättemycket schlager men en del Abba å lite gamla godingar. Snittåldern på bröllopsfesten under kvällen när de spelade var typ 30 och folk var verkligen som galna på dansgolvet. Deras första set var lite lugnare så de äldre kunde dansa då. Vårat dansgolv blev aldrig tomt under de 3 timmarna dom spelade el hade sin musik på. Dom fixade musik i pauserna som också var bra.

Men du kan alltid framföra dina önskemål till dom, dom är väldigt hjälpsamma och proffesionella. Dom spelar också många fler låtar än  de som finns med i deras repertoar på hemsidan (alinband. se tror jag) 

• Bettina

våra kostade 6500 för 3x45 min.
    Värt varenda krona, med facit i hand skulle jag kunnat betala mer.
    Vi som ens tvekade på att ha liveband. Som sagt, det drog upp stämmningen rejält på festen 

• goann
    CiaLia skrev 2011-09-21 15:18:50 följande:
    dom körde inte jättemycket schlager men en del Abba å lite gamla godingar. Snittåldern på bröllopsfesten under kvällen när de spelade var typ 30 och folk var verkligen som galna på dansgolvet. Deras första set var lite lugnare så de äldre kunde dansa då. Vårat dansgolv blev aldrig tomt under de 3 timmarna dom spelade el hade sin musik på. Dom fixade musik i pauserna som också var bra.

Men du kan alltid framföra dina önskemål till dom, dom är väldigt hjälpsamma och proffesionella. Dom spelar också många fler låtar än  de som finns med i deras repertoar på hemsidan (alinband. se tror jag) 
    synd att de var lite dyra bara.... krossar vår budget om vi ska boka dem!
  • CiaLia

ahh jag förstår, vi hade inte heller råd med dom från början men sen föll en annan stor utgift bort (vi skulle bjuda alla våra gäster på en liten båttur till gården där vår fest var men blev för komplicerat) så då slog vi på stort och unnade oss ett riktigt bra band till festen. Nu kan det ju faktiskt vara så att dom kanske går ner lite i pris om det inte är högsäsong (går säkert att pruta också )  men annars får man säkert också helt ok liveband för en 8000 el så.

• Tittij

Vi hade två supergulliga och fantastiska tjejer som heter 2nJoy
    De tog runt 13 000 har jag för mig, men då spelar de HELA kvällen!
    De satt och spelade på flygel till vårt välkomsmingel och hade gjort så fina tolkningar i lugn takt till många av de stora låtarna som spelas just nu. Efter middagen körde de igång sin "show" och vi hade pratat lite innan om vilken slags musik vi gillade (en del schlager..) och det var fullt på dansgolvet från första låt till ljsut tändes!! De la ner sig till 200% och hade massa roliga scenkläder. Har bara gott att säga om dessa två härliga tjejer!! 

Svar på tråden Vad hade ni för liveband på ert bröllop? (mellersta Sverige)