• Äldre 18 Sep 12:25
    1666 visningar
    3 svar
    3
    1666

    Blir LESS på hemsidornas alternativ.. HJÄLP med bättre?

    Åh, jag sitter och ska göra en hemsida och blir tokig. Hur svårt ska det vara för dom med alternativen elle? Det ska antingen vara att de styr precis vilken bakgrund osv det ska vara eller så hittar man en sida som man själv får välja det men då krånglar formatet. eller så är det ist så att man inte får välja egen färg på rubrik och text
    eller nåt annat konstigt. Även att själva förklaringarna är tokigt gjorda.
    Jag vill bara kunna göra en enkel stilig sida med egen bakgrund som jag ska ha i nån stil av svart/grön då det är vårt tema. Jag vill ha en bild på första sidan och text i egen stil och färg.
    Jag vill sen ha menyerna på vänster sida där jag får döpa dom till vad jag vill och man då kommer vidare till det det handlar om. Där ska jag även kunna ha bilder om så vill, kunna lägga in karta mm.
    Skulle vilja ha en gästbok och nedräknare,besöksräknare mm och extra plus hade varit om jag kunde få in att göra frågeformulär. Då jag vill fråga vad folk vill dricka och att de kryssar i det svaren mm.

    Finns det NÅN som kan hjälpa mig med en sådan sida??? Det låter som jag har mycket krav, men egentligen inte. För många sidor har mänga av alternativen men inte ihop. Förstår tex inte varför man inte får välja färg på stil, själva stilen själv och bakgrund osv.
    Jag gjorde egna hemsidor i skolan utan problem med allt detta, men har ju fasiken glömt av det :/
    Måste börja med hemsidan snarast då den ska stå me på inbjudningarna nästa vecka

  • Svar på tråden Blir LESS på hemsidornas alternativ.. HJÄLP med bättre?
  • Äldre 18 Sep 13:28
    #1

    Helt ärligt så tror jag ditt bästa alternativ är att köra på en helt egen hemsida. Blogg.se är busenkelt att fixa egen design till, om man har lite vana i HTML/CSS. Annars kan jag också rekommendera Wordpress som är hyfsat enkelt att greja med. Till Wordpress finns det dessutom en oändlig uppsjö av gratisdesigner att ladda ner från diverse bloggar och sidor på nätet. Bröllopshemsidorna som finns är alltid till viss del låsta i designen, jag tror jag har testat alla man hittar när man gör en enkel sökning och säkert femton till utöver dem, som jag hittat via länkar på små bloggar. Har också haft jättesvårt att hitta någon som passar oss, men lyckades till slut! Det är dock ingen sida som låter som vad du är ute efter, den är också väldigt låst i designen, men var i princip exakt vad vi sökte efter. Som sagt, kör på egen design så får du ju det precis som du vill! :)

  • Äldre 18 Sep 14:43
    #2
    niamh skrev 2011-09-18 13:28:45 följande:
    Helt ärligt så tror jag ditt bästa alternativ är att köra på en helt egen hemsida. Blogg.se är busenkelt att fixa egen design till, om man har lite vana i HTML/CSS. Annars kan jag också rekommendera Wordpress som är hyfsat enkelt att greja med. Till Wordpress finns det dessutom en oändlig uppsjö av gratisdesigner att ladda ner från diverse bloggar och sidor på nätet. Bröllopshemsidorna som finns är alltid till viss del låsta i designen, jag tror jag har testat alla man hittar när man gör en enkel sökning och säkert femton till utöver dem, som jag hittat via länkar på små bloggar. Har också haft jättesvårt att hitta någon som passar oss, men lyckades till slut! Det är dock ingen sida som låter som vad du är ute efter, den är också väldigt låst i designen, men var i princip exakt vad vi sökte efter. Som sagt, kör på egen design så får du ju det precis som du vill! :)
    JAg hade vana för html/css i skolan för 6-7år sedan :) då gjorde jag egna hemsidor med det utan problem. men det är ju lite rostigt nu haha.
    Jag var ute på wordpress men jag blev bara snurrig av alla hundra val och dåliga beskrivningar. kan ju också vara att jag är stressad med en 1åring och deadline för att fatta vad jag läser men hittar inte det jag letar efter. har du tips på wordpressen där hur jag lätt fattar vad jag gör :) tycker jag haft lättare sidor, men med mindre funktioner
  • bruden
    Äldre 18 Sep 14:46
    #3
    http://www.weebly.com/ kan inte bli enklare än det. En massa teman att välja på eller gör eget.
Svar på tråden Blir LESS på hemsidornas alternativ.. HJÄLP med bättre?