• arioso

    novemberförlovning :)

    Hej!

    Jag och min käraste planerar vår förlovning som blir på vår årsdag i november. Hurra för det!

    Men; grejen är att det är en helt vanlig veckodag, båda jobbar till fyra-halv fem och vi har lite svårt med fantasin. Vi behöver hjälp av er alltså!

    Vi bor i en mindre stad, har möjlighet att åka ut till mina föräldrar på landet.

    Vad skulle Ni gjort för att göra kvällen speciell, romantisk och minnesvärd, en vanlig kväll i mörka november? (Jaja, det blir romantiskt vad vi än gör, vi ska ju för sjutton FÖRLOVA oss, men jag tror ni fattar )

    Skulle uppskatta lite nya tankar!

  • Svar på tråden novemberförlovning :)
  • Annika611

    Kanske ni kan ta in på ett mysigt hotell och äta middag på en romantisk restaurang. Om hotellet är i den stad där ni bor kan ni ändå gå till jobbet nästa dag efter en härlig hotellfrukost. 

  • Future Mrs S

    Håller med om hotell skulle vara toppen om ni har möjlighet till det.. :)
    Käka ute och en bio efteråt?
    beror ju på vad ni gillar att göra och hur mycket tid ni har den dagen?
    Kanske kan ta ledigt den dagen och dagen efter och hitta på något?

  • Indra

    Hej!

    Hmm.. då ni båda jobbar skulle jag ha satsat på att köpa hem någon riktigt god mat (gärna catering om det finns där ni bor, i närheten av där jag bor finns det en tjej från Thailand som lagar underbar mat till en rimlig peng), duka jättefint med vit linneduk och massor med ljus, tagit ett gemensamt bad och bara myyyyyyyst!

    //Indra

  • arioso

    Tack för tankar!

    Åh, hotell det hade varit lyxigt och skönt... Ska kolla upp lite priser och sånt! (Märkligt att det ska behövas hjälp för att komma på en så naturlig tanke ^^)

    Vi är kulturmänniskor, så jag har letat lite efter konserter och sånt, men det är inte så annonserat än. Ska kolla mer på det. Vi hade gärna tagit ledigt, eller alltså, jag kan det, men han har nån konferensvecka eller vad det nu var, så det är 7-16 som gäller. Men nog ska vi få till romantik ändå!

    Just nu funderar jag nästan mest på hur jag ska lyckas hålla klaffen om det här i typ två månader till...haha!

  • arioso

    Smart där Indra! Min första tanke var också att mysbada. Sen kom jag på att vi inte har tillgång till badkar, snopet!

  • arioso

    Hej igen!

    Jag ville bara säga hur det blev till slut, med vår förlovning den 1/11-11

    Vi lagade&åt trerätters middag hemma hos honom med tända ljus och rosor...
    ...Sen gick vi i mörkret ner till en park där vi gick vår första promenad tillsammans.
    ...Hittade en bänk med utsikt över sjön och hela stan där vi tände marschaller...
    ...Invirade i filtar satt vi där länge och pratade om vårt liv och framtiden...
    ... Sen gick han ner på knä och friade! Jag visste om det, vi valde ringar ihop och allt, men ÄNDÅ det var det sjukaste ögonblicket. SÅ mycket kärlek och glädje så det är alldeles knasigt!

    Sen promenerade vi hem till mig där vi skålade på balkongen innan vi avslutade kvällen med popcorn och en Beck-film (det har blivit många Beck&popcorn-kvällar i vårt förhållande, så det var lite symboliskt.)

    Det blev bara SÅ bra och jag är så glad för det!!

    Nu har vi det roliga att berätta nyheten för alla vi träffar. Vi håller det från facebook så länge vi orkar... Det roligaste är att alla reagerar typ lika: " Åh, ÄNTLIGEN!" Får hoppas att det är ett gott tecken, haha!

    Tack igen för hjälpen på vägen dit <3

Svar på tråden novemberförlovning :)