• KristinaIsabell

Tips på bra festlokaler

Hej!
    Jag skulle behöva lite olika tips på festlokaler. Jag ska vara brudtärna på min systers bröllop och vi letar febrilt efter en lokal där man kan ha en egen bar. De flesta festlokaler som vi hittar har både restaurang och bar vilket medför att det blir en dyr kostnad för gästerna då de vill ha olika drycker efter middagen. Så nu skriker vi om hjälp och tips: Någon som vet någon festlokal som kan vara passande för oss? Den kan finnas i Stockholmsområdet, Göteborgsområdet eller däremellan. Det är även bra om det finns boende möjligheter i närheten.

Tack alla vänliga människor! :)

• Svar på tråden Tips på bra festlokaler
  • Bobby

Någonstans däremellan - halva vägen kanske! Ta en koll iaf...

Borghamns vandrarhem vid Ombergs norra fot - jättemysigt med rum för många gäster. Sommaren är speciell vid Vätterns strand!.

http://www.borghamn.com/

Lycka till!

• Aniara4

www.nybohovsrestaurang.se

Omgivningarna är inte så pittoreska, men lokalen är fräsch och har fin utsikt. Maten var bra och riktigt billig, och man kan ha egen bar. De förmedlar även serveringspersonal till rimliga priser, och vi hade en som stod i baren hela kvällen och serverade vår sprit, funkade jättebra.

Visst, det är ingen romantisk herrgård, men vi är jättenöjda.

• Maxterr
    Aniara4 skrev 2011-09-16 18:01:23 följande:
    www.nybohovsrestaurang.se

Omgivningarna är inte så pittoreska, men lokalen är fräsch och har fin utsikt. Maten var bra och riktigt billig, och man kan ha egen bar. De förmedlar även serveringspersonal till rimliga priser, och vi hade en som stod i baren hela kvällen och serverade vår sprit, funkade jättebra.

Visst, det är ingen romantisk herrgård, men vi är jättenöjda.
    Vi hade vår bröllopsfest på Nybohov 17/9-11. Vi är helnöjda. Fördelen var att man fick göra som man ville. De har egen catering, men vill man fixa mat någon annanstans så går det bra. Vill du fixa egen personal så gick det bra, annars kunde de förmedla det också, kanonduktiga. Baren får man fylla själv, vilket håller ner kostnaderna. Ligger även vägg i vägg med ett hotell (av enklare standard tror jag, har ingen referens där). Annars så ligger Södermalm ett stenkast bort och där kryllar det av hotell.
Svar på tråden Tips på bra festlokaler