• jenniejummie

    Jag har blivit hippad!!!!

    Lördagen den 3e september steg jag upp lite tidigare för att fixa med tipspromenad till den planerade körresan till Holmhällar. Jag steg på bussen vid pressbyrån tillsammans med resten av kören. Efter ngr hundra meter säger busschauffören att han måste stanna till vid statoil. Vid sidan av vägen ser jag en filur som är klädd i röd sammetsklänning med en guldpaljettflamingo på, krona på huvudet och en stav i handen. Men vad f*n det är ju Kicki, min bästa kompis och tärna. Bussen börjar sjunga att jag ska av och att jag ska gå med Kicki och att jag inte får följa...
    Av i diket på darriga ben för ett glas bubbel. Nervositeten slår till som ett knytnävsslag i magen. Vad kommer hända?!
    Hem till vårt och ska packa om väskan, då ringer det på dörren. Det är knappt jag vågar öppna, det kan ju vara VEM som helst, sotaren som vill ha hjälp på taket, polisen som kommit för att arrestera mig... När jag öppnar dörren så är det finaste kusin Anna från Uppsala. Jag hoppar och skriker i falsett och börjar gråta som en liten flicka. Sååååå roligt att hon kom! Det värmer fortfarande i hjärtat när jag tänker på det.
    Vi hoppar in i bilen och åker förbi Kickis hus för att hämta upp lite grejjer. Sedan till Ica Maxi för att köpa bröd. I bilen så löser vi melodikrysset (som jag ALLTID gör på lördagar).
    Sedan åker vi ner till Almedalen för lite frukost och mer bubbel! Där får jag ett par uppdrag. Fixa kaffe till oss & fixa dopp! Utan pengar så är det ju inte det enklaste, men jag fixade det.
    När vi ätit färdigt så åkte vi vidare till Paviljongsplanen. Där väntade en hel klump med underbara kvinnor!!! Ännu mer bubbel & skål! Sååååå roligt!
    Lunch i det gröna bestående av smarrig pastasallad, bröd och dressing...och så klart ännu mer bubbel!! Vi myste i solen och pratade och umgicks. Det är inte så ofta man får tillfälle att göra det, så det tyckte jag var mysigt.
    Det var meningen att en kille från jobbet skulle komma förbi med fyrhjuling och jetski, men han kom aldrig. Det gör inget för jag är supernöjd med min hippa.
    Kicki var supersjuk så hon pallade inte att vara med längre, det var med sorg i hjärtat som jag tog farväl av henne, det hade ju så klart varit roligt att ha med henne hela dagen, men är man sjuk så är man. Vi får ta igen det en annan dag.

    När vi ätit upp så tog vi en promenad till Wisby Hotell för lite spa. Vi badade och sedan fick jag en ansiktsbehandling...mmmmmmmmm vad hääärligt! Efter att vi hade duschat och gjort oss iordning så tog vi en drink på La Masia. Sedan var det dags för middag, den serverades på Wisby Creperi. JAG fick göra maten, det var lite trixigt, men jag tror att jag förvånade de flesta faktiskt! De blev runda och gick att äta så det måste ju vara godkänt.
    Mätta och belåtna gick vi vidare till Bolaget för ännu en drink och när vi druckit ur så var det dags för dans. Vi gick till Munken för att avsluta kvällen och hjälp vad vi avslutade den!
    Det var en lycklig blivande brud som steg in i taxin den där lördagsnatten...

  • Svar på tråden Jag har blivit hippad!!!!
  • IdaGotland

    Låter som en helt underbar dag! Jag kan bara hoppas att min dag, när den kommer, blir lika lyckad!

  • marimekko86

    Jag hajjar känslan Blev hippad för tre veckor sedan. En helt galen dag,kväll och natt. Känner igen det där då man fattar att man blir hippad, PANG skitnervös i hela kroppen. Jag skakade LÄNGE efter att jag blivit haffad inne på en galleria inne i stan

    Alla mina vänner var utklädda till smutsiga bönder, de var verkligen fulsnygga. Jag med blev ju utklädd till bonde. Vi käkade på stan, drog ut till en bondgård och mjölkade kor mm. Hade krig med ägg, chokladpudding mm för jag skulle jaga poäng, och sen fick jag göra pinsamma uppdrag på stan. Tur vi fick folk att skratta i alla fall.! Tyckte det var askul att vi alla var utklädda, kände mig mindre uttittad då

    Sen spelade vi paintball och sen hade de hyrt en relaxavdelning där vi fick duscha, basta och sedan fick vi god mat och dryck och sen var det party hela kvällen och natten lång.! Alla mina systrar, min favvokusin + alla vänner var med. Ler i hela kroppen när jag tänker tillbaka.!

Svar på tråden Jag har blivit hippad!!!!