• Tinzi
    Äldre 15 Sep 16:18
    3110 visningar
    17 svar
    17
    3110

    Vad köpte ni först resp sist?

    I vilken ordning köpte ni saker till bröllopet?

  • Svar på tråden Vad köpte ni först resp sist?
  • car102­1
    Äldre 15 Sep 16:26
    #1

    Vi ska gifta oss nästa sommar men jag har börjat köpa saker redan nu. Knoppalakan till dukningen, Joker fat på IKEA som jag har klistrat pärlor på, rosenblad, glitterstenar, värmeljus med brudpar, vimpel, ett strumpeband. Jag har gjort servettringar och köpt servetter.
    Det är kul att köpa saker och köper man lite då och då så känns det inte lika dyrt som när man köper allt på en gångGlad

  • Tinzi
    Äldre 15 Sep 16:52
    #2
    car1021 skrev 2011-09-15 16:26:26 följande:
    Vi ska gifta oss nästa sommar men jag har börjat köpa saker redan nu. Knoppalakan till dukningen, Joker fat på IKEA som jag har klistrat pärlor på, rosenblad, glitterstenar, värmeljus med brudpar, vimpel, ett strumpeband. Jag har gjort servettringar och köpt servetter.
    Det är kul att köpa saker och köper man lite då och då så känns det inte lika dyrt som när man köper allt på en gångGlad
    oj typ som mig då! bra att vara ute i god tid :)
  • sofi 88
    Äldre 15 Sep 17:01
    #3

    Vi köpte min klänning först och nästa post blir nog ringen och inbjudningskort. Sista posten skulle jag tro blir blommor osv som köps samma dag :D

  • sc22cs
    Äldre 15 Sep 17:20
    #4

    Haha, det första jag köpte var servetter.. =)
    Precis i den färgen jag ville o så bara fanns dom där, o billiga så jag slog till. Detta var  typ 1,5 år innan vi ska gifta oss, och min kille tyckte nog att jag var totalt knäpp.. =)

  • Äldre 15 Sep 17:24
    #5

    Det första vi köpte var ringarna, sambons ring är väl självklar i samband med förlovningen,
    men köpte även min vigselring samtidigt som min förlovningsring.. =)

    Det andra jag köpte var organzapåsar, haha..
    Något jag ångrar lite, lite för att vi bytt färgtema, från lila/svart till lila/äppelgrönt,
    påsarna är lila & svarta, sen också eftersom jag nog vill ha boxar till favours istället,
    samt att man kan köpa påsarna billigare..
    Får se hur jag gör om jag säljer dem eller använder dem ändå =)

  • aniara
    Äldre 15 Sep 17:29
    #6

    Det första och hittills enda vi köpt är förlovningsringarna. Nr 2 blir antagligen klänningen, ska iväg och prova om ett par veckor. Det sista gissar jag är något panikköp samma dag eller dagen innan, nån bra-att-ha-grej som man kommer på så där i sista stund. Jag gillar att vara garderad.

  • Kiin80
    Äldre 15 Sep 17:35
    #7

    det första vi köpte var faktiskt cacetopen   Såg en som vi föll för här på sidan så vi slog till!

    vi har även börjat småköpa grejer som tar lite tid att fixa; exempelvis papper och stämplar och grejer till inbjudningskort/program etc. mest för att göra mallar och olika modeller för att sen komma fram till hur de ska se ut... tror vi redan vet hur inbjudningskorten ser ut hehe... härligt med gott om tid med tanke på att vi inte gifter oss förrän i juni! ;-D annars har vi köpt lite smågrejer när vi hittat billigt... rätt skönt att inte ha alla utlägg för dekorationer å sånt på samma gång!

    vad som blir sist ver jag inte... förmodligen brunchen dagen efter!

  • Äldre 15 Sep 17:35
    #8

    Det allra första vi köpte var några fina, gamla glasburkar på loppis. Typ ett år innan vi ens förlovade oss! Men båda tittade på burkarna och sa "om vi gifter oss någon gång SKA vi ha med dom där!" :D Det sista vi kommer köpa är troligtvis blommorna.

  • Lisa20­1109
    Äldre 15 Sep 17:38
    #9

    Jag började med att köpa ett par turkosa convers, sen har det shoppats loss åt alla håll och kanter. Sist att köpa blir nog.... ja en saftig räkning från festlokalen 

  • Tinzi
    Äldre 22 Sep 21:20
    #10
    Lisa201109 skrev 2011-09-15 17:38:34 följande:
    Jag började med att köpa ett par turkosa convers, sen har det shoppats loss åt alla håll och kanter. Sist att köpa blir nog.... ja en saftig räkning från festlokalen 
    Nice! Har bestämt mig för ett par  svarta sådana :) Kan nog va skönt att ta av klackarna efter halva dagen där :)
  • Äldre 22 Sep 21:26
    #11

    Det första jag köpte var lila organzapåsar, sen såpbubblor, dekorations fjärilar. Min klänning är köpt men sys upp först till våren, då vi gifter oss först i juni 2012 Glad Vi har även lagt handpenning på lokalen vi ska vara i.
    Så vi är oxå ute i god tid & förbereder så mkt som möjligt nu! Kommer bli nog så stressigt iaf när det börjar närmar sig Flört

  • Tinzi
    Äldre 22 Sep 21:33
    #12
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-22 21:26:15 följande:
    Det första jag köpte var lila organzapåsar, sen såpbubblor, dekorations fjärilar. Min klänning är köpt men sys upp först till våren, då vi gifter oss först i juni 2012 Glad Vi har även lagt handpenning på lokalen vi ska vara i.
    Så vi är oxå ute i god tid & förbereder så mkt som möjligt nu! Kommer bli nog så stressigt iaf när det börjar närmar sig Flört
    Ja verkligen! man vill ju helst undvika 2 månader panik innan bröllopet där :(
  • Äldre 22 Sep 21:52
    #13
  • EllaBe­lla
    Äldre 24 Sep 12:20
    #14

    Först ringarna (2 månader innan) och sist några vaser och blommorna förstås (dagen innan)

  • Äldre 24 Sep 17:28
    #15
    ClaraH skrev 2011-09-22 21:52:24 följande:
    Det första jag köpte var mina blå skor. carinpeter.blogspot.com/2011/09/fotografens-b...
    Förresten, det var inte skorna, utan min ring som jag köpte samtidigt som förlovningsringen.
  • hannah­sofia
    Äldre 24 Sep 17:39
    #16

    Det första jag köpte var faktiskt tärnklänningarna :) det sista blir nog, som de flesta skriver, blommorna eller något akutinköp när jag inser att jag glömt något ;)

  • Annika­611
    Äldre 24 Sep 18:30
    #17

    Det första jag köpte var skorna. De är inte ens speciella på något sätt, men jag råkade hitta dom på rea och köpte. 



     Det sista blir nog blommorna.
Svar på tråden Vad köpte ni först resp sist?