oönskat sug på singellivet...
Första gången jag skriver något i detta forum, men jag behöver råd och huvet håller på att spricka!!
Jag har varit med min man i snart åtta år, och vi gifte oss för precis ett år sedan. Han är helt underbar och min bästa vän, jag förstår inte varför men känner ändå att jag helst skulle vilja vara singel just nu. Jag har känt såhär tidiare, när vi varit tillsammans i tre år.. en gammal flamma dök upp och fick mig att ifrågasätta mina känslor. Efter ett halvår gick det över och jag hade sedan fyra härligt kära år med min man efter det. Allt var rosenrött tills förra hösten (det händer alltid på hösten av någon anledning, kan det ha att göra med årstiden?? är det kanske helt naturligt att känna såhär varje år?) precis innan vi skulle gifta oss då jag fick kalla fötter totalt och mest kände för att ta en sista minuten biljett till ett land långt borta. Vi gifte oss ändå och hade världens bästa dag med alla våra vänner och släktningar, men jag har inte känt passionen komma tillbaka helt efter det. Börjar undra om jag inte är giftas typen? Det värsta är att jag får stark ångest så fort min man börjar prata om barn, det får mig att känna mig låst, gammal, fast... Det gör mig ledsen att känna så, för han är en sån perfekt kille. Jag är rädd för att jag ser honom mer som en vän än som en älskare och för att göra det hela värre är jag attraherad av en äldre man på jobbet som är gift, helt otroligt korkat och jag kommer absolut inte att göra något åt det men det är svårt att få bort tankarna på honom. Undrar om det än en gång kommer att gå över, och att jag hittar tillbaka till min man igen och vill inte göra något förhastat, men vi planerar att flytta till Sverige i vår och jag vill inte dra med honom till ett för honom nytt land för att sedan inse att jag inte älskar honom, det känns så elakt... Har bestämt mig för att se hur jag känner om ett halvår, innan det är dags för flytt. Finns det någon annan därute som känner likadant? Jag är bara 28, så det finns tid än att starta på nytt, men samtidigt skulle jag hellre leva med min make resten av livet än att göra honom ledsen... Alla dessa känslor och skuldkänslor gör mig galen, hjälp hjälp
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-15 15:39
(bor i england)