• Äldre 14 Sep 20:30
    5305 visningar
    29 svar
    29
    5305

    Vad har ni för Favours?

    Sitter och funderar på det här med favours, men saknar inspiration. Är det någon som vill dela med sig av vad ni hade eller planerar att ha? :)

  • Svar på tråden Vad har ni för Favours?
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 14 Sep 21:48
    #1

    Bloggen beskriver med ord och bilder bättre än jag orkar nu, titta in där :)


  • Äldre 14 Sep 21:54
    #2

    Åh, dina favours har jag beundrat när jag varit inne och snokat på din blogg förut! Älskar idén! :)

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 14 Sep 21:55
    #3
    niamh skrev 2011-09-14 21:54:28 följande:
    Åh, dina favours har jag beundrat när jag varit inne och snokat på din blogg förut! Älskar idén! :)
    Hihi, vad kul :)
  • 123ost
    Äldre 15 Sep 00:52
    #4

    Jag har funderat och ändrat mig säkert tusen gånger nu men det lutar åt att ha askar med praktiska saker i, så som tandpetare med mintsmak och några mintpastiller eller liknande. Vill fylla den med något annat också, men vet inte vad.. Tips?

  • Äldre 15 Sep 17:47
    #5

    Hm... klurigt! Ska "något annat" också vara av det mer praktiska slaget, eller mer som en liten gåva? Ska ta mig en funderare!

    Är det någon mer som vill dela med sig? :)

  • Mrs S 2012
    Äldre 15 Sep 18:08
    #6

    Det blir nog askar med "tablet" (skotsk tradition) http://en.wikipedia.org/wiki/Tablet_(confectionery)

    Men är annars lite sugen på att beställa små godisrullar med text på som denna:

  • Mrs S 2012
    Äldre 15 Sep 18:11
    #7

    Men åh.. länken blev fel ovan
    en.wikipedia.org/wiki/Tablet_(confectionery)

  • Mrs S 2012
    Äldre 15 Sep 18:12
    #8

    Men.. igen... jaja, kan får kopiera och klistra in i webbläsaren så funkar det! Det är inte vanligt tabletter utan mer som fudge!

  • Äldre 15 Sep 18:31
    #9

    Gifter du dig också med en skotte, Mrs S? Samma här! :) Min är TOKIG i hjärtgottisarna, han köper alltid så mycket han bara kan när vi är i UK. Han satt faktiskt och tittade på de man få "custom made" häromdagen och vart lite sugen tror jag :) Vi har faktiskt också funderat på tablets, kanske i kombination med något väldigt svenskt. Några tips på vad som är det och som skulle funka som favour? :)

  • 123ost
    Äldre 15 Sep 18:40
    #10
    niamh skrev 2011-09-15 17:47:35 följande:
    Hm... klurigt! Ska "något annat" också vara av det mer praktiska slaget, eller mer som en liten gåva? Ska ta mig en funderare!

    Är det någon mer som vill dela med sig? :)
    Vill nog ha något praktiskt som de kan använda under festen kanske.
    Jag tänker som så att det hade varit fint med en gåva, men frågan är om det är så många som skulle uppskatta .tex en hemmagjord tvål eller så? Självklart skulle mostrar/fastrar och lite äldre uppskatta säkert men jag tror faktiskt inte att männen gör det och inte heller de yngre.. Men som sagt har jag inte bestämt mig än hehe
Svar på tråden Vad har ni för Favours?