När är det lagom att festen avrundas? (eftermiddagsbröllop)
Hej
Vi tänkte gifta oss kl. 15.45 och därefter ha buffe runt kl. 19.00. Vi har hyrt en festlokal med severing. I grundhyran ingår att gästerna kan vara kvar till kl.01.00 med sista beställning kl. 00.30.
Vi har möjligt att förlänga till kl.03.00 men betalar då ett tillägg för personal med 2500 kr per extra timme. Jag har hört att man ska undvika att dra ut för länge på festen, att folk ändå brukar vara trötta. Jag var nyligen på ett bröllop med liknande hålltider som slutade kl. 00.30 men där hade nattpigga gäster möjligt att forsätta kalaset på stan. I vårt fall är inte det riktigt möjligt och vi vill inte att långväga gäster ska tycka att det tar slut när det är som roligast.
Samtidigt vill vi inte dra på oss en onödig utgift. Vi tänkte ha ca 70 gäster med blandad ålder (20-80 år) varav hälften är någonstans mellan 25 och 35 år. Ett flertal med småbarn. Kanske är kl.01.00 lagom trots allt?
Jag skulle vilja veta hur länge ni andra (med eftermiddagsbröllop och fest) har tänkt att era bröllopsfester ska hålla på (eller hur länge de höll på, om ni redan har gift er)
Kommentera gärna.