• goann

Vårat tänkta toastmasterpar ska ha barn 3 månader innan vi gifter oss. Dumt att ens fråga dem nu?

vi hade ett klockrent par som vi ville ha som toastmasterpar på vårt bröllop. De har vana från massor med tidigare bröllop, MEN nu ska de ha barn ca 3-4 månader innan vi gifter oss.

Det är väl ingen idé ens att fråga? Även om de tackar ja, vet man ju inte hru det går med barnet och hur kvällen kommer se ut med amning etc. vi kanske bara förstör för dem och oss om vi frågar eller vad tror ni?

• Svar på tråden Vårat tänkta toastmasterpar ska ha barn 3 månader innan vi gifter oss. Dumt att ens fråga dem nu?
  • Lysdioda

Jag skulle ställa frågan och poängtera att vi vore hedrade om de vill åta sig ett sådant viktigt uppdrag, men med full förståelse att de väljer att tacka nej med tanke på det lilla barnet de kommer ha med sig.

Då kan de själv avgöra om de vill göra det eller inte, och det är som vanligt superviktigt att både de och ni är på det klara med vad ni förväntar er av toastmastrar och vad de inte förväntas göra.

• lilly7

Jag skulle nog ha frågat någon annan. En sån liten är det ju inte ens säkert att de vill ta med till en fest.

• goann

Det är så himla synd, de hade varit perfekta och vi kan inte komma på några andra som passar...

• aniara

Du kan ju fråga i alla fall. De kanske kan tænka sig att låta far- eller morførældrar passa bebin just den kvællen. Jag tycker inte det skadar att stælla frågan, så får de ta stællning till om de tror att det skulle kunna funka.

• niamh

Jag håller med talare nummer ett. Fråga kan man alltid göra, och då poängtera att det är förståeligt om de inte känner att de kan/vill/orkar åta sig uppdraget med hänsyn till den lille. Det finns ju en stor risk att de känner att det är en för stor grej, men det finns också en chans att de välkomnar erat förslag med öppna armar! Förutsatt att allt går bra och utan komplikationer för mor och barn vid förlossningen och efteråt, så behöver inte barnet nödvändigtvis vara ett hinder. För min del hade jag mycket väl kunnat tänka mig att åta mig något sådant, så länge det inte involverade på tok för mycket arbete = som de gånger då man som toastmaster förväntas vara just det + värd + allt-i-allo + chaufför + dörrvakt etc. Men som sagt, fråga kostar ju ingenting och jag tror knappast de lär bli sura om ni gör det! :)

Svar på tråden Vårat tänkta toastmasterpar ska ha barn 3 månader innan vi gifter oss. Dumt att ens fråga dem nu?