• AlwaysAndForever2012

    Någon som har BILDER på sina inbjudningskort i lime GRÖNT tema :-) ni kanske har gjort själva

    Hej, jag skulle v ilja göra egna inbjudningskort i limegrönt. Någon som har tips på hur jag ska göra dom och var jag kan hitta billigt material färger mm

  • Svar på tråden Någon som har BILDER på sina inbjudningskort i lime GRÖNT tema :-) ni kanske har gjort själva
  • niamh

    Har tyvärr inget eget exempel, men däremot fick vi en inbjudan på posten för ett tag sedan som såg ut nästan precis som den på bilden. Ruggigt enkel att göra själv, stilren och fin :)

    Jag älskar att scrappa, men är lite dålig på vart man kan köpa saker och ting till bra priser här i Sverige. Brukar alltid köpa på mig en hel massa papper och smågrejer när vi är och hälsar på släkten i UK, eftersom det är så billigt där. Kolla Amazon kanske? Brukar vara billigt och inte så dyr frakt. Annars är ju Panduro det klassiska go-to-stället. Dyrare på en del saker, men billigare än många scrapaffärer på mycket faktiskt! Tapet är ett billigt och bra alternativ till papper, går att använda till allt möjligt! :)


  • AlwaysAndForever2012

    Ja den här är väldigt fin hoppas verkligen jag hittar färger som matchar till festhäfte,inbjudningskort mm.väntar på panduro katalogen men himlans vilken tid det ska ta innan den kommer..undra hur länge det tar innan sakerna kommer

  • niamh

    Men det tror jag du kommer göra! Det finns ju hur mycket som helst i pappersväg, och olika nyanser av grönt brukar vara poppis :) Hur länge har du väntat på din katalog? Jag var inne på Panduro för 2 veckor sedan och då var de slut, men de skulle få mer veckan efter. Gick dit på måndag em. efter att jag hämtat min lilla från dagis, men då hade de tagit slut under dagen! Tänkte titta förbi imorgon också och se om jag har bättre tur då! :)

  • Pinkgrape

    Ber om ursäkt för ett långt inlägg. Ja, jag har väldigt lite att göra :P

    Om du inte vill pyssla själv, så finns det fina som man kan beställa färdiga :) Tex dessa nedan, som är från vistaprint.se, alla kanske inte exakt rätt gönfärg iofs. Man kan ju självklart ändra all text på korten, flytta texten, byta teckensnitt osv. Vi hade tänkt göra egna först, men det var så himla enkelt att beställa och billigt blev det. Vi beställde 50st för 8kr/st inklusive kuvert. Vi beställde även matchande placeringskort och tackkort sen :)
























    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Någon som har BILDER på sina inbjudningskort i lime GRÖNT tema :-) ni kanske har gjort själva