Bästa crosstrainern?
Det här är kanske lite OT, men många tränar ju lite extra inför bröllopet. :)
Jag funderar på att skaffa en crosstrainer, en stabil och tyst maskin som inte kostar skjortan. Någon som kan rekommendera en bra crosstrainer?
Det här är kanske lite OT, men många tränar ju lite extra inför bröllopet. :)
Jag funderar på att skaffa en crosstrainer, en stabil och tyst maskin som inte kostar skjortan. Någon som kan rekommendera en bra crosstrainer?
Jag hakar på här, för jag undrar EXAKT samma sak!
Jag köpte Orbitrek för ett år sedan ungefär. Tycker den funkar skitbra. Kostar under 2000 kr. Använde den ett halvår i sträck innan jag köpte mitt gymkort. =)
Jag har kikat lite på orbitrek. Var köpte du den? Och hur mycket låter den? Tänkte ha den framför TV:n... :)
Jag har också haft en Orbitrek Elite och kan säga att den är allt annat än tyst... Så om en tyst maskin är ett av dina krav så ska du inte köpa en Orbitrek.
Vad synd!
Den behöver ju inte vara helt tyst, men man ska ju kunna kolla på otextade program. Det verkar vara svårt at få tag på relativt tysta maskiner för vettiga pengar.
Jag köpte min från Tvins. Den låter rätt så högt. Kunde inte se otextade program om det inte var VÄLDIGT hög volym på tv:n. Jag brydde mig visserligen inte så mycket för jag kollar mest på textade program när jag körde på den eller satte på text via text-tv om jag inte hörde vad de sa.
Min Orbitrek rörde sig även långsamt långsamt framåt hela tiden, så då och då fick man hoppa av och dra hela maskinen bakåt. Rätt störande. Har man inte så höga krav så är Orbitrek en bra maskin, man känner ju att man tränar när man använder den. Anledningen till att jag slutade använda min är mest att jag tycker att det är förbannat tråkigt att köra på en crosstrainer och numera kör jag pass på gymmet istället.
Det går inte att hitta en tyst och bra crosstrainer som inte kostar skjortan. Försök hitta ett gym som ska sälja av sina gamla maskiner för att köpa nytt, det är det bästa tips jag kan ge.
Håll utkik på blocket så kan du hitta lite större crosstrainers som är mer stabila.
Usch vad tråkigt att det inte går att få tag på vettiga, billiga, tysta och nya crosstrainers. Även om begagnad gymutrustning är bra är den oftast väldigt dyr ändå.
Någon som testat crosstrainers från typ stadium eller team sportia?
Jag vann en crosstrainer från Intersport eller Team Sportia för ett par (2?) år sen. Nypris ca 4500. Den knarrade och gnisslade så att jag inte riktigt vågade använda den, pga ljudkänslig granne. Den stod också väldigt ostadigt på golvet, rörde sig när jag tränade osv. Jag sålde den ganska omgående...