• Drömmaren

Prutmån på ringar?

Jag hittade den perfekta ringen häromdagen. På Hallbergs.

Nu till frågan, är det någon som har erfarenhet av att få till ett bra pris i kedjor som denna?

Jag tänker att eftersom de allt som oftast har någon form av kampanj (typ köp två ringar få ena för halva priset, 20 % på ringar etc) så borde de ha en rätt bra marginal som man kan förhandla om.

Om man köper alla tre ringarna på ett bräde (min förlovningsring + vigselring + min sambos förlovningsring) borde det inte gå att få ner priset?

• Svar på tråden Prutmån på ringar?
  • Marys

Nej det går inte. Bara om det finns en "kampanj". Annars har butikspersonalen ingen rätt att ge rabatter.
    Hallbergs & Guldfynd ägs av Albrektsguld. Ett stort företag med andra ord. De har redan små marginaler per smycke. Men just nu har Albrekts 30% i hela butiken fram till den 26/9. Om du inte redan är medlem så fixar dom det när du handlar så ni kan få rabatten. Vet att deras prishöjning är på g......såååå ni får snabba på Flört
    Har "fyndat" min egen enstens ring där. Kommer inte kunna köpa samma kvalite för den summan någon annan stans. Plus att nu kommer ju höjningen. Skulle få ge 10 000:- mer i en annan butik Tungan ute

• niamh

Förgående talar säger ju att det inte går, så då antar jag att det inte går, men testa kan man ju alltid göra! Min morbror är en prutningsexpert och har fått ner pris på både TV, blue ray och köksmaskiner. Han prutar överallt! ;)

• Drömmaren
    Marys skrev 2011-09-10 19:08:55 följande:
    Nej det går inte. Bara om det finns en "kampanj". Annars har butikspersonalen ingen rätt att ge rabatter.
    Hallbergs & Guldfynd ägs av Albrektsguld. Ett stort företag med andra ord. De har redan små marginaler per smycke. Men just nu har Albrekts 30% i hela butiken fram till den 26/9. Om du inte redan är medlem så fixar dom det när du handlar så ni kan få rabatten. Vet att deras prishöjning är på g......såååå ni får snabba på Flört
    Har "fyndat" min egen enstens ring där. Kommer inte kunna köpa samma kvalite för den summan någon annan stans. Plus att nu kommer ju höjningen. Skulle få ge 10 000:- mer i en annan butik Tungan ute

Vad betyder det? Har de samma ringar i de butikerna? Ringen jag hittade på Hallbergs, kan Albrekts ta hem den eftersom det är samma kedja?

Hur ofta brukar kedjorna ha kampanjer?

• Nikkita

De 3 butikskedjorna ingår i samma koncern så de har liknande sortiment, det skiljer sig dock en del. Hallbergs är den (av de 3 kedjorna) som ligger högst i pris & därför kanske de andra två inte har just den ringen om det är en dyrare variant! Det skadar aldrig att fråga, både om pris & om guldfynd el. albrekts kan beställa ringen. Ibland kan man få rabatt om man köper alla ringar på samma ställe, även då de inte har någon kampanj. Bara att kolla läget med dem Glad

• Marys

Albrekts kan ta hem ringar/smycken från Hallbergs.

• sweetanna

Ytterligare ett tips. Albrekt har 30% på allt i butiken, både guldfynd och hallbergs har 50% på den billigaste förlovnings/vigselringen. Så kolla upp hur du ska göra och räkna på det. För vår del blev det billigare att köpa två av schalinsringarna på hallins och min vigselring på albrekts.

• förlovadflicka

Vet inte om det går att pruta, men min vigselring köpte jag på hallbergs när det var 30% rea och så fick jag 20% till på det när jag blev medlem i deras klubb också (eller om det var tvärtom?) Det blev mycket billigare då, hehe :)

• midsommarvigsel

Jobbar i en guldsmedsbuitk, är inte alltid så att det finns marginal för en mindre butik att ge stora rabatter. Men försöka kan man ju alltidFlört

• midsommarvigsel

MEN Hallbergs är en stor kedja och har säker större marginaler så det skadar ju inte att fråga!

• 120530

Jag köpte inte min ring på Hallbergs utan på Mårtenssons. Det är en Hand-ring, och vi fick 20% utan att ens be om det. Så försöka tycker jag absolut du ska!

Svar på tråden Prutmån på ringar?