• Äldre 8 Sep 18:37
    1789 visningar
    2 svar
    2
    1789

    HJÄLP MIG. blir tokig. kan ej bestämma färgnyansen av grön och stilen till det..

     


     


    Hej, jag blir tokig. Detta blir långt. men har stressbeslutsångest. HJÄLP  Jag älskar detaljer, älskar grönt och har för liten ekonomi för att göra som jag vill. Jag har även för mycket idéer så skulle behöva flera olika bröllop Därför behöver jag er hjälp. Snarast. blir tokig. har deadline och måste besluta mig snarast, så jag kan börja leta saker som hör till det, börja med inbjudningskort mm. går ju inte förrän detta är beslutat typ. Pga ekonomin så tänker man ju extra länge också,men samtidigt vill man ju trivas.

    Vi ska ha färgtemat grönt. Det vi tänkte först var limegröna rosor och blodröda rosor i buketten och utgå från det. vi ska gifta oss i början av februari , på kvällen , så det ska bli mörkt och mysigt. mycket ljus osv. därför får vi in det gröna jag älskar och steg mot våren, samt blodröda kärlekens färg och det varma i mörkret när folk kommer in. Dock verkar det jättesvårt att hitta grönt nu och jag behöver hitta det jag ska ha snarast för som sagt kunna fortsätta och vill inte ut och åka i snöoväder och julrush.

    Kan ni hjälpa mig här. Hoppas ni förstår mig. det är inte lätt beskriva allt när jag inte har bilder på allt. Dessa två färgteman är vad jag hamnat på. första är det mörka. Att köpa detta lakan och ha som duk. det blir ca 700kr - jag får in färg. det finns även likadana örngott som jag tänkte sätta över stolarna då vi ej har råd med riktiga stolsöverdrag och jag vill verkligen ha det i en bygdegård. Så det lätta här är att de matchar, jag behöver inte köpa rosett eller löpare. Det är det billigaste alternativet. Färgen var eg inte den jag fastnat och tänkt mig, men det matchar med blodröda rosor och kan blir så där varmt och mysig känsla med massa ljus också. jag har alltid gillat mörker och svart eg ju. på bordet tänkte jag nåt litet att ha rosor i. sen sådana där typ granitstenplattor man ställer blockljus på bara. om nif örstår vad jag menar det vet jag vart det finns och ljusen står här. de vet jag också. då är det lätt. man får in lite mer färg i ljusen så det ljusnar upp. det är romantiskt. lite citatstenar mm också och murgröna. Det jag tvekar på är om det blir för mörkt dystert eller om det blir romantiskt varmt i mörka snöstormen


    Bilderna under här är ljusare stil. Då har jag tänkt ha det gröna lakanet som bordsduk och det erbjudandet går ut nu på söndag så måste bestämma mig. då går det på ca 900kr. blir lite dyrare. inte så mycket, men ändå behöver vi ju spara varje krona. Det finns inte örngott i den färgen, så såfall får det bli vita örngott och en vit kanske organza löpare, billig på ebay. då får man ju in lite ljusare piggare färger. det är väl egentligen det bröllopet ska vara. lite ljusare och finare. men ändå känns det ju lite som att när vi gifer oss i mörker och gillar det mörka mysiga med vintern, så kanske det mörka ändå passar? Jag gillar ju båda stilarna verkligen.
    Detta blir dyrare och lite krångligare, men ändå så stiligt och fint. grön duk under, vit löpare om jag hittar, vita örngott på stolarna och det svåra är att då måste jag hitta rosetter som liknar den gröna.det är svååårt kan jag säga alla gröna är så olika. sen på löparen. tänkte jag då ha vita lantliga lyktor, vita hjärtan med citat på, murgröna osv. men då ser inte de blodröda rosorna lika roliga ut, men det blir fortfarande okej. Lyktor är dyrare och svårare hitta. jag är kräsen.. Alltså allt detta säger ju krångligare och dyrare, men ändå stiligare kanske? Den andra gröna är lite tråkigare, men lättare och billigare..hur fasiken ska jag göra. vilka tycker ni är snyggast och varför. diskutera gärna med mig.. det är svårt hitta grönt när man inte ser det i verkligheten också

  • Svar på tråden HJÄLP MIG. blir tokig. kan ej bestämma färgnyansen av grön och stilen till det..
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 8 Sep 22:56
    #1

    Jag hade satsat på att kombinera och bara ha tema ljusgrönt, personligen tycker jag inte det låter så fint med rött till men ni ska ju ha det ni vill!


    Men du, här finns ljusgröna dekorationer på rea! http://www.myheart.se/prices-drop.php


  • Äldre 9 Sep 11:29
    #2
    förlovadflicka skrev 2011-09-08 22:56:47 följande:

    Jag hade satsat på att kombinera och bara ha tema ljusgrönt, personligen tycker jag inte det låter så fint med rött till men ni ska ju ha det ni vill!


    Men du, här finns ljusgröna dekorationer på rea! www.myheart.se/prices-drop.php


    fast det är så att det ska egentligen typ bara vara grönt. förutom blodröda rosor som kommer in lite och jag förstår din tveksamhet, men jag har sett det ihop och det blev skitsnyggt trodde inte det först hellre. det blir varmt och msyigt vilket är den stämningen jag vill ha.
    Men det ljusgröna är ju stiligt..hmm..
    Ja den sidan hade rea nu såg jag,men det är för mycket olika grönt. det är det som är så svårt. det bryter och går inte ihop. därför jag gav upp det ljusa tillslut. ´har varit jättekrångligt.hmm
Svar på tråden HJÄLP MIG. blir tokig. kan ej bestämma färgnyansen av grön och stilen till det..