• Januaribruden

    HJÄLP! Vad ska man önska sig?

    Idag har vi postat våra inbjudningar som förhoppningsvis är framme imorgon :)
    Vi har gjort en bröllopssida här på BT som är kopplad till vår önskelista. Tydligen kan vi se om någon bokar något där så vi kan inte gå in och lägga till nåt efter imorgon. Vi har en liten lista med tex. dammsugare, vinglas och creme brulee brännare m.m. Vi skulle gärna fylla på mer för jag vet att våra gäster skulle uppskatta det. Men nu har jag hjärnsläpp! Stressad över att jag måste skriva något senast idag.

    Har ni några tips på bra saker man kan önska sig?


  • Svar på tråden HJÄLP! Vad ska man önska sig?
  • Sara 120707

    Ni kan ju alltid lägga in upplevelse presenter tex hotellnatt eller spahelg/spabehandling. Måste ju inte vara "prylar" =)

  • Aniara4

    Vi la in saker i väldigt olika prisklasser, allt från vinkyl och espressomaskin (om flera ville gå ihop) till lattemuggar och IKEA-porslin. Vi fick ingen espressomaskin, men väl en riktigt bra kaffekvarn, som vi också önskat oss.
    Champagneglas fick vi i två olika uppsättningar, men det blir perfekt eftersom det är ett väldigt tjusigt par som vi kan använda när vi är ensamma, och ett halvdussin fina men inte fullt så übertjusiga som vi kan ha till gäster.

    Hur har ni det med textilier? Sängöverkast, fina påslakanset, linnedukar, linneservetter - sånt är ju bra presenter.

  • Aniara4

    Glömde upplevelserna! Jag tycker sånt är jättekul men mannen avskyr presentkort eftersom han aldrig kommer sig för med att använda dem, så vi sa som det var (vi hade ingen önskelista som gästerna fick utan vi gav listan till våra mammor så fick de ge gästerna råd efter eget tycke) och så fick folk avgöra själva om de ville ge oss det ändå. Jag är glad att några gjorde det trots mannen motvilja, för nu har vi både en middag och ett spa-besök att se fram emot!

    Vi skrev också ner ett par saker som vi helst inte vill ha, sånt som vi redan har alldeles för mycket av och sånt som vi inte gillar.

    Men vi betonade också att det inte är prylarna som är det viktiga, vi blir glada om vi får presenter, men vad det är spelar mindre roll. Den kärleksfullt hemgjorda presenten från en kompis med mycket lite pengar blev vi minst lika glada för som de tjusiga designerglasen.

Svar på tråden HJÄLP! Vad ska man önska sig?