• AlwaysAndForever2012

Hur breda var era bord?? tycker mitt är för smalt

Hej, jag sitter och bollar tankar kring bordsdekorationen, men så slog det mig nu att bordet känns väldigt lite. kommer jag ens kunna ha någon dekoration i mitten så det inte hänger på tallrikarna. borden är 70breda och 180 långa.. hur var era?

• Svar på tråden Hur breda var era bord?? tycker mitt är för smalt
  • Anpeca

Våra bord var bara 60 cm breda och det gick ändå att få till det jättefint! Tyvärr har jag inte fått bilderna från fotografen än annars hade du kunnat få se. Vi hade både 3-armade kandelabrar, blockljus, värmeljusstakar, blomvaser med rosor i samma färger som jag hade i brudbuketten (vita, röda och rosa) och murgröna som hängde ner. På de vita dukarna lade vi löpare i vit organza och strödde ut vita glaskristaller vilket var riktigt vackert. Utöver detta fanns det ändå plats för vattenkaraffer också samt våra festprogram.

Vi hade ett sk E-bord där honnörsbordet var 5,4 meter x 60 cm och sedan var varje "ben" 3,6 meter x 60 cm

• Kattpoet

Mitt köksbord är   inte ens 70 cm säger maken och vi kan ha  dekorationer på mitten med  4 gäster runt det utan problem,  visserligen kan man inte ha en Svan i blommor men en  trast kanske skulle funka.

• Gwennie

Våra bord var också 70 breda, men vi satte ihop dem två och två så att de bildade kvadrater istället. Så istället för långbord gjorde vi små "öar" istället. Tyckte det var riktigt trevligt och då kunde vi köra loss ordentligt på dekorationerna :)
    Om ni kör långbord, så får du helt enkelt satsa på lite smalare grejjor. Det fungerar det med.

• Jeaneettes
    Gwennie skrev 2011-09-07 20:01:46 följande:
    Våra bord var också 70 breda, men vi satte ihop dem två och två så att de bildade kvadrater istället. Så istället för långbord gjorde vi små "öar" istället. Tyckte det var riktigt trevligt och då kunde vi köra loss ordentligt på dekorationerna :)
    Om ni kör långbord, så får du helt enkelt satsa på lite smalare grejjor. Det fungerar det med.
    Vad läckert nu gav du mig en ide! :) Har du bilder på det? hur många satt vid en "ö".
  • AlwaysAndForever2012
    ClaraH skrev 2011-09-07 20:23:24 följande:
    Våra var 70x180. Du kan se dukningen här: carinwpeter.blogspot.com/2011/09/forberedelse...
    det gick inte komma in till din blogg.

Men vad bra allihhop. nu känns det lite mer hoppfullt jag testade nämligen med tallrikar osv på bordet förut, men det såg jättetajt ut.. Får testa igen
    har ni bilder på era dukningar så är det jättevälkommet

Små öar..hmm.. ja det vore ju skoj. undra om lokalen skulle klara det. sen lite med bordsplaceringen också.
  • AlwaysAndForever2012

JA nu gick det nu fick jag en annan funderan. Fiberväven ni hängde upp. Sådant skulle jag vilja ha. Var hittade du det och för vad pris? och hur satte ni upp det jag har ingen händig karl hehe..så får lösa allt själv

• ClaraH
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-09-07 22:13:26 följande:
    JA nu gick det nu fick jag en annan funderan. Fiberväven ni hängde upp. Sådant skulle jag vilja ha. Var hittade du det och för vad pris? och hur satte ni upp det jag har ingen händig karl hehe..så får lösa allt själv
    Fiberväven har måtten 1,20x10 meter och är köpt på Biltema, mannen kommer inte riktigt ihåg vad den kostade, aningen 39:- eller 49:-.

De använde spännremmar och fiskelina (på mitten) för att sätta upp den. Vi fick inte spika upp någonting utan det fick spännas/bindas fast på pelare och väggar.

För vår del var det viktigt att fiberväven var flammskyddssäker och det var denna.
  • AlwaysAndForever2012
    ClaraH skrev 2011-09-07 23:52:57 följande:
    Fiberväven har måtten 1,20x10 meter och är köpt på Biltema, mannen kommer inte riktigt ihåg vad den kostade, aningen 39:- eller 49:-.

De använde spännremmar och fiskelina (på mitten) för att sätta upp den. Vi fick inte spika upp någonting utan det fick spännas/bindas fast på pelare och väggar.

För vår del var det viktigt att fiberväven var flammskyddssäker och det var denna.
    Åh, va bra. det måste jag kolla upp direkt va bra dessutom med flammskyddsäker.
Svar på tråden Hur breda var era bord?? tycker mitt är för smalt