• Madreh73

Efterlyser bilder på dukninga, dekorationer med fjärilar på/i/utspridda osv

Ja som rubriken antyder så vill jag se bilder på dukningar, dekorationer, tårtor, bakelser ja allt ni haft med fjärilar på. Jag har snöat in på fjärilar och vill ha fjärilar med på ett eller annat vis både i dekorationer och på tårtan och bakelserna, ev även i håret. Därför skulle jag vilja ser era bilder, ni som haft fjärilar med i ert tema på ett eller annat vis.

Behöver bli inspirerad och så skulle det ju vara kul att få visa svägerskan eftersom hon ska hjälpa till med dekorationerna och dukningen.

Vårt färgtema är Vitt, Fuschia, Grönt och Gult. Gifter oss i maj 2012Drömmer

Tack på förhand!Solig

Madeleine

• Svar på tråden Efterlyser bilder på dukninga, dekorationer med fjärilar på/i/utspridda osv
  • Lisa201109
    fjärilar.jpg

Nu är inte bilden så stor. men vi har i alla fall tänkt att ha de här fjärilarna, 100st på vår tårta, som dekroation, de går inte att äta=) Sen ska jag spara några och ha i vår dukning. Det är inte den exakt rätta gröna nyansen så de kommer att bli mestadels bruna fjärilar i själva dukningen. Typ att vi sätter en fjäril på någons vin glad eller på en stolsrygg eller på en ljusstake. 

Dessutom kommer vi att bjuda på cupcakes innan middagen och dessa kommer att ha små olive gröna (rätt nyans=) fjärilar.  
  • Madreh73
    Lisa201109 skrev 2011-09-07 16:01:39 följande:
    fjärilar.jpg

Nu är inte bilden så stor. men vi har i alla fall tänkt att ha de här fjärilarna, 100st på vår tårta, som dekroation, de går inte att äta=) Sen ska jag spara några och ha i vår dukning. Det är inte den exakt rätta gröna nyansen så de kommer att bli mestadels bruna fjärilar i själva dukningen. Typ att vi sätter en fjäril på någons vin glad eller på en stolsrygg eller på en ljusstake. 

Dessutom kommer vi att bjuda på cupcakes innan middagen och dessa kommer att ha små olive gröna (rätt nyans=) fjärilar.  
    Jag vill oxå ha fjärilar på tårtan och bakelserna men har inte bestämt än vilken av färgerna, inte vita iaf för det ska sugerpastan vara.
    Men jag har svårt att hitta fjärilar.....

Vart har du hittat dina eller ska köpa dina ifrån?
  • Nikkita

Dessa underbara fjärilar har jag köpt på ebay, väntar på att de ska dimpa ner i brevlådan. Ska ha dem som dekoration på tårtan & kankse några i håret oxå Glad

• förlovadflicka

Har ingen bild att ladda upp just nu, men på min student hängde vi upp vita rätt genomskinliga gardiner från ikea längsmed väggen och fäste fjärilar här och var på den. Och så hade jag fjärilar som satt fast på klistermärken (lite dyrare sådär) på gästboken :)

• Lisa201109

Vi köpte våra på etsy.se av en kvinna i australien. Dom är dekorerade med glitter, men det syns inte på bilden. Sen viker man fjärilarna (vilket jag inte har gjort på bilden) så blir får dom lite mer djup. 

Hon har massor att välja på och man kan beställa dom i vilka färger man vill.  

• Lisa201109
    50 Autumn wedding Stick on Butterflies RESERVED LISA

Fick nyss en bild från kvinnan (stickonbutterflies) med fjärilarna. Så här kommer det att se ut på ett ungefär, men troligtvis lite fler fjärilar.
  • Madreh73
    Lisa201109 skrev 2011-09-09 13:11:45 följande:
    50 Autumn wedding Stick on Butterflies RESERVED LISA

Fick nyss en bild från kvinnan (stickonbutterflies) med fjärilarna. Så här kommer det att se ut på ett ungefär, men troligtvis lite fler fjärilar.
    shit vad fin!!

Ja, jag ska leta fjärilar jag så är det!
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-07 18:14:04 följande:
    Dessa underbara fjärilar har jag köpt på ebay, väntar på att de ska dimpa ner i brevlådan. Ska ha dem som dekoration på tårtan & kankse några i håret oxå Glad
    Dom här är ju superfina dom oxå. Lila är en favoritfärg och jag skulle velat ha lila men damen i klänningsbutiken tyckte det var en för kall färg för mig. Annars älskar jag just lila!
  • Nikkita
    Madreh73 skrev 2011-09-10 23:59:27 följande:
    Rebekka 2012 skrev 2011-09-07 18:14:04 följande:
    Dom här är ju superfina dom oxå. Lila är en favoritfärg och jag skulle velat ha lila men damen i klänningsbutiken tyckte det var en för kall färg för mig. Annars älskar jag just lila!
    Som förlovadflicka skriver så finns det ju varma lila toner oxå! De som går åt det blåa hållet är kalla & de som går åt det gula hållet är varma! Så om du vill ha lila så är det bara att leta eft rätt ton Glad
  • Partystyling

Hej

Vi jobbar med bordsdekorationer utöver det vanliga. Endast att hyra eller tillsammans med hjälp av oss stylister för full service.

Välkommen! www.partystyling.se

• Eileme

Jag hade dekorerat våra ljuskoppar med 3D fjärilar! Blev riktigt snyggt!
    Fjärilarna hittar du hos Panduro.
  • Madreh73
    Partystyling skrev 2011-09-18 23:46:03 följande:
    Hej

Vi jobbar med bordsdekorationer utöver det vanliga. Endast att hyra eller tillsammans med hjälp av oss stylister för full service.

Välkommen! www.partystyling.se
    Tack för tips, ska kika mer när jag får mer tid. (egentid utan hjälp av små barnfingrar)
    Eileme skrev 2011-09-19 07:40:52 följande:

Jag hade dekorerat våra ljuskoppar med 3D fjärilar! Blev riktigt snyggt!
    Fjärilarna hittar du hos Panduro.
    Ser jättefint ut, den gröna färgen jag tänkt mig...och såna fjärilar tror jag att jag har bland mina scrapgrejer. =)
Svar på tråden Efterlyser bilder på dukninga, dekorationer med fjärilar på/i/utspridda osv