Måste man ha en tavla där man ser vart alla ska sitta?
eller räcker det med placeringskorten på borden, att de får gå runt och hitta sin plats själv? Vi blir 37 gäser. hur gör ni?
eller räcker det med placeringskorten på borden, att de får gå runt och hitta sin plats själv? Vi blir 37 gäser. hur gör ni?
Man måste inte, men det underlättar. Vi hade en, men det var bara en vanlig A4 och jag tror inte alla såg den. Tydligen gick många runt och tittade bland borden medan de väntade på oss, vi körde ju en liten extrasväng i Rollsen.
Ni är ju inte så många, så det är inget jätteprojekt att leta rätt på sin plats. Till att börja med inser ju folk i regel huruvida de ska leta på honnörsbordet eller inte, så redan där blir det ju begränsat.
Vi blir 38 och jag vill ha en för det ska bli kul att pyssla med. Ytterligare en grej som gör bröllopet sådär personligt och minnesvärt enligt mig :) Men egentligen är det ganska onödigt ;)
Man behöver absolut inte ha det och inte till 37 gäster. Då hittar nog alla till sin plats utan att det tar jättelång tid :) Vi var 60 personer och jag gjorde en, mest för att jag knappt hade något annat pyssel till bröllopet och tyckte det skulle bli roligt :)
Vi hade tänkt att göra en sån men det blev aldrig av. Alla gästerna hittade sina platser fort iaf
Är man 37st så måste man absolut inte ha det. Om man inte känner att det är kul att göra.
Är man upp mot 100pers så kanske det är praktiskt om man kan kolla innan så man vet åtminstonde vilket bord man ska sitta vid.
Om det känns jobbigt och onödigt för dig - så låt bli...
Låt det inte bli ytterligare en stressig sak som kanske får dig att må dåligt.
Men annars brukar det vara väldigt uppskattat av gästerna att kunna se en översikt över vart alla sitter.
Jag gjorde en väldigt enkel av 3 olikfärgade papper.
Ett stort ark i den mellersta nyansen (hade beige/pergamentfärgade namnlappar, mörkgråa "bord" och ett grundark i melerat, typ "gammaldags" papper som allt monterades på).
Jag började med att klistra upp borden på pappret.
Sen skrev jag ut alla namn på namnlapparna. Och detta hjälpte även när jag skulle göra placeringen eftersom jag kunde flytta runt lapparna tills jag blev riktigt nöjd. Och sen var det bara att klistra dit dom och hänga upp hela arket...
man måste väl ingenting, men det underlättar för gästerna och man slipper spring och trängsel bland borden.
vi köpte en stor passepartout-ram och ett stort pappersark som vi klistrade fast på ramen.
sen skrev jag bordsnummer och vilka som satt på vilket bord (vi hade bords- men inte platsplacering).
det hade gått ännu fortare och lättare om vi skrivit ut från datorn och klistrat fast, men vi hade gjort handskrivna inbjudningar med penna och bläckhorn och (ffa min man) ville ha samma stil på bordstavlan.
vi hade f.ö. också 37 gäster.