• Jilkan

Lokal i Kalmar

Hejsan!

Vi ska gifta oss nästa sommar och jag håller på att leta lokal. Mycket svårt!
    Någon som har något hett tips? Vi blir ca 100 per.

Bara posetivt om man själv kan stå för mat och dryck.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Lokal i Kalmar
  • knyttan

Hej.
    Jag letar också lokal i kalmar till nästa sommar och det är riktigt svårt!!. Vi har inte hittat ngnting relativt centralt i Kalmar där man själv kan catera och ordna dryck. Vi blir bara ca 40 så det är ju lite mindre, men som sagt - inget. Det som jag har hittat som tar så många personer är Sandra, men då blir det ju snällt att betala för all alkohol. Om man kollar lite utanför så finns Skällby loge och Björnö där det finns plats för ganska många, men åtminstone Björnö skulle jag boka omgående isf det står på hemsidan att det börjar bli fullt inför nästa sommar. Det är tyvärr för stort för oss men annars verkar det fint.
    Om ngn har någon ide om lite mindre ställen, tipsa gärna om det också!!

• mikita
    knyttan skrev 2011-09-06 17:41:30 följande:
    Hej.
    Jag letar också lokal i kalmar till nästa sommar och det är riktigt svårt!!. Vi har inte hittat ngnting relativt centralt i Kalmar där man själv kan catera och ordna dryck. Vi blir bara ca 40 så det är ju lite mindre, men som sagt - inget. Det som jag har hittat som tar så många personer är Sandra, men då blir det ju snällt att betala för all alkohol. Om man kollar lite utanför så finns Skällby loge och Björnö där det finns plats för ganska många, men åtminstone Björnö skulle jag boka omgående isf det står på hemsidan att det börjar bli fullt inför nästa sommar. Det är tyvärr för stort för oss men annars verkar det fint.
    Om ngn har någon ide om lite mindre ställen, tipsa gärna om det också!!
    Kolla med kallskänken.se de har ett litet hotell också, lagar jättegod mat och är mycket tillmötesgående (kan verkligen rekomendera dem, prata med Sebastian Seger). Ingen aning om de har någon lokal att vara i, men fråga kan man ju alltid. Men jag är tveksam om de har så stort som för 100 pers. Så tyvär Jilkan, mitt enda tips på stor lokal var Sandra...
  • EllaBella

Åmund finns ju men jag tror bara man kan ta mat från vissa cateringfirmor, www.amund.se/

Bjursnäs bygdegård ligger ju visseligen en bit från Kalmar (2 mil) men där kan man både ha egen mat/dryck + att det är billigt att hyra, www.bjursnasbygdegard.se/lokaler.html 

Slakmöre Bygdegård finns också, www.slakmore.se/ har inte varit där själv så jag vet inte alls hur lokalen är. 

• Coronapeia

om typ giraffenområdet är "centralt" så kolla med dansklubben spinnrockarna. Var på bal i deras lokaler för inte alltför många månader sedan. Det är stora utrymmen, hoíss upp, "industrikök" bra med toaletter. Dock vet jag inte om man måste vara medlem för att hyra men det kanske kan vara värt ett terminsmedlemskap om det handlar om en riktigt bra lokal till ett ok pris... har ingen koll på vad de tar dock.

• Doffan

Vi ska gifta oss den 2 juni nästa år och till festen har vi  bokat Bjursnärs bygdegård.
    Ligger iosf en bit utanför kalmar(ljungbyholm) men jag tycker att de var smiddig då de har restaurangkök med stora

diskmaskin vilket jag tycker betyder, då de går smidigt för de som ska servera.

Samt stora ytor och många toaletter =)

Tror att vi fick betala 2000kr och då får vi nyckeln på fredagen och lämnar tillbaka den på söndagen.

Svar på tråden Lokal i Kalmar