Jag väcks 1-3ggr/natt av hans snarkningar - vad ska vi göra?
Kanske låter som ett fånigt problem men jag tycker att det är jättejobbigt att vakna flera gånger per natt av att min nyblivne sambo snarkar som ett sågverk. Har vetat om en längre tid att han snarkar men vi har trott att det främst är efter att han druckit alkohol. De gånger han druckit brukar vi sova i olika rum.
Nu har jag dock insett att han snarkar även nykter. Inte varje natt, men flera gånger i veckan. Vet inte exakt vad som orskar det förutom att det oftast sker när han hamnar på rygg. Kan det även bero på madrassen, typ hur hård/mjuk den är?
Min kille är rätt känslig och har flera gånger blivit sårad och ledsen när jag väckt honom för att be honom rulla över på sidan (när han hamnat på rygg), så det har jag definitivt slutat med. Jag förstår ju att det blir svårt för honom att somna om igen när han ligger och tänker på att inte hamna på rygg igen.
Jag har försökt att använda öronproppar men tycker det är så obehagligt - är det verkligen en vanesak?? Finns det någon som har bra tips på vad jag/vi ska göra? Han har även testat nån sorts plåster över näsryggen, men det funkade inte heller. Vi vill inte behöva sova i olika rum, men det är jättejobbigt att vakna flera gånger per natt. Jag är ovanligt lättväckt, så det kan ju bero på det också...
Vore så tacksam för lite tips eller idéer.