• Soffeloppan

    Varning för Södra Högtidskläder i Malmö

    Min sambo (numera man) och hans bestman hyrde sina frackar från Södra Högtidskläder i Malmö (Gustav Adolfs torg 51) och blev uruselt bemötta.
    Min man påpekade att han ville hyra allt, inte behöva tänka på något, när han sedan dagen innan vigseln hämtar sin och bestmans kläder frågar han igen så allt är med. JA svarar tjejen i butiken.

    När de väl ska klä på sig så fattas bröstknappar och manchettknappar så de får jaga runt på själva bröllopsdagen för att hitta så många knappar som behövs och löser det med hjälp av vänner, för Södra Högstidskläder har glömt att ge dem dessa knappar.

    När han sedan påpekar detta vid återlämnande får han bara en kort ursäkt men inte ens en kompensation, på kvittot stod det dessutom att de betalt för knappar som de aldrig fick. Det mjinsta de kunde gjort var i alla fall att han fått pengarna tillbaka för de knappar han betalt för med aldrig fått!

    Tänk en gång extra innan ni anlitar dessa för era kläder, vi kommer aldrig mer gå dit!

    Sofie & Magnus Magnoy

  • Svar på tråden Varning för Södra Högtidskläder i Malmö
  • Cammee

    Kan inte annat än att hålla med om att dom faktiskt är otrevliga.
    För ett år sedan när jag visste att vi skulle gifta oss, gick jag och en vän in i butiken.  20 år gammal och lite nervös går jag in och ska titta på klänningar, och då kommer dom i butiken fram och frågar om vi behöver hjälp. Nej vi tittar bara svarade vi, och får då en jätte tråkig min från den som jobbade där som säkerligen betydde att han trodde att vi var småflickor som bara ville titta för att det var kul. Vi gick ut direkt igen och jag köpte verkligen inte min klänning där.
    När det var dags för tärnklänningar gick vi dit igen men blev inte speciellt imponerade av deras klänningar. Endast en av varje sort, men jag hade två tärnor som skulle ha samma. Lite vänligare denna gången, men ändå inte speciellt hjälpande som dom har varit i alla andra butiker.

    Fruktansvärt att ni fick betala för knappar som ni inte ens fick låna. Jag hade krävt tillbaka pengarna när jag lämnade kläderna. Idioter!!!

  • Mogen

    Vilken otur, det ställde naturligt vi till en massa extra besvär och det var ju synd.
    Jag förstår din irritation.

    Men jag måste ändå protestera.
    Jag har köpt min brudklänning där och har hela tiden blivit jätte trevligt bemött.
    Eftersom jag är lite äldre så fanns det inte så många klänningar som jag ville ha, men till slut hittade jag en klänning i halterneckmodell och det vill jag ju absolut inte ha, men jag ville ha axelband så inte klänningen kunde glida ner.
    Inga problem sa dom i butiken, det fixar vi. 
    Vi kommer överens om hur axelbanden ska se ut, ändå ringer hon hem till mig och ger ytterligare tips på hur det kan bli ännu snyggare. Och det blev det verkligen. 
    För tillverkning av axelband, uppläggning och insyrning betalade jag 850 kr.
    Jag är jätte nöjd och tjejen i butiken fick en stor kram när jag hämtade klänningen.

    Jag måste ju tillägga att min klänning måste ha varit den billigaste i butiken, kostade bara 1500kr. Det är igentligen en tärnklänning som dom även hade vitt.

    Men som sagt, jag förstår dig. Det ställer till med en himla massa extra stress när saker inte fungerar som det ska.
     

  • Lilja85

    Tyvärr, så måste jag hålla med Mogen!

    Jag har en helt annan uppfattning när det gäller Södra Högtidskläder.

    Jag har varit där åtskilliga gånger och osäker som jag är, så har expediterna varit MYCKET vänliga trots att jag yrat runt bland deras klänningar. Har aldrig fått en tråkig "min" eller känt mig kränkt på nått sätt... 
    Jag fick till och med ett glass saft när min blodsockernivå sjönk Glad vid ett tillfälle!!

    När det gäller Soffeloppan och knappincidenten, så tycker jag att det är mänskligt att fela...

  • Vickymb

    Det är klart att det är mänskligt att fela.....men är man i den branschen så vet man att det är den dagen man inte får fela på och om man gör det så ber man f*n om ursäkt eller kompenserar som plåster på såren!

  • Arm

    Jag blev inte heller bra bemött av Södra högtidskläder!

    När jag skulle köpa tärnklänning så var dem vänliga men märkte att de ville sälja snabbt. Prövade en klänning som var lite tajt precis under brösten men de lovade han att han kunde sy ut den. Jag köpte klänningen och gick till en riktigt sömmerska som kollade på den och såg snabbt att det var omöjligt att göra, fanns knappt 1 cm på varje sida.

    Så jag gick tillbaka till Södra högtidskläder och ville ta tillbaka köpet mest därför att han hade sprättat upp en del av klänningen och den var inte ny längre. Jag berättade även att jag pratat med flera skräddare om att sy ut och att det inte går. Försäljaren blev direkt defensiv och sa att det kan man visst, när jag fortsatte trycka på återköp började han prata om, och det är på grund av detta jag ger mitt dåliga omdöme, om jag vill ha bråk och vad det är jag vill ha. (??!!) Han är en 50-60 årig man och jag är 27årig kvinna, hur kan en person som jobbar i en affär prata om bråk? Deras primära uppgift borde vara att göra kunden nöjd.

    Han sydde ihop det han sprättat upp men det såg inte ut som en ny klänning ändå stod han där och försökte övertyga mig att det gör det visst.

    VÄLDIGT oprofessionellt och ej hjälpsamma. Litar inte på deras omdöme och kommer aldrig mer köpa något där.

    Om ni vill ha bra service ska ni gå till Proms & Weddings i Malmö, hjälpsamma, gör allt för att kunden ska bli nöjd och har mycket större utbud.

Svar på tråden Varning för Södra Högtidskläder i Malmö