Vad ger ni för er DJ?
Vad är ett "rimligt" pris för en DJ (inkl ljudanläggning) i fem timmar? Vi velar som tusan om vi ska ha DJ eller spotify...
Vad är ett "rimligt" pris för en DJ (inkl ljudanläggning) i fem timmar? Vi velar som tusan om vi ska ha DJ eller spotify...
Vi hade en jättebra dj med massor av ljud o ljus. 3500 för fem timmar speltid. 500 till om man ville ha rökmaskin, vilket vi ville. Sen fixade han en stor låda is för 300 kr oxå. Perfekt så slapp vi åka o hämta de.. För ev extra speltid skulle han ha 500 per timme. Jag tycker det var så värt de pengarna. Dels toppenbra musik ela kvällen, man kunde önska låtar, och framför allt ljuset gör ju mycket. Vi hade sk upplights i alla fyra hörn, och när vi dansade fick vi blått ljus o rök över hela golvet.. Klockrent!
Han finns. Stockholm, hojta om du vill ha namn el nummer.
Det låter som ett bra pris!
Stockholm är alldeles för långt borta, men tack för tipset! :)
Som sagts i tidigare trådar så brukar storstads-djs vara lite dyrare än landsorts-ditos. I östergötland rör sig priset runt 4000:- bland de mest erfarna bröllops-djs, och det inkluderar ljud ljus transporter (inom östergötland) och oftast minst 5 timmar musik.
Vill man ha billigare alternativ så finns dj-in-a-box ( http://www.djinabox.se/ ) vilket är praktiskt då man får en bra högspelandes anläggning och möjligheten att få välja musik själv från deras hemsida innan man hämtar paketet.
Billigast är ju Spotify, och i dag finns ju så mycket av den musik som passar på bröllop just där så det kan bli en bra ekonomi-lösning. Man får ju inte det där sinnet för när rätt låt skall spelas i rätt tillfälle men det får man kanske ta.
Lycka till!
Kolla in Bengt wiklander, www.djbenke.se honom kan jag varmt rekommendera, det var honom jag skrev om tidigare i tråden...
En vän till oss ska vara våran DJ. Han är riktigt duktig och har spelat på många ställen =) Hårdrock och metal för hela slanten! Han ville dj:a på vår bröllopsfest gratis vilket gjorde oss överlyckliga!
Min m2b jobbar som dj då och då och brukar väl ta mellan 1000-3000 per pass beror mycket på vart och vilken han ska spela.