• sagoprinsessa

Bröllopsvals?

Jag och min blivande funderar på om vi ska ha en bröllopsvals eller inte. Min fästman vill gärna ha det men eftersom att vi ska ha ett efterrättsbröllop utan fest efter kanske det inte passar är min tanke. För det burkar väl vara så att bröllopsvalsen är början på festen och efter det ska alla komma och dansa. Typ? Eller? Passar det med vals eller ska vi helt enklet strunta i det? 

• Svar på tråden Bröllopsvals?
  • ClaraH

Ja, traditionellt så börjar dansen med en vals, brudparet börjar och sedan faller gästerna in och därmed är dansen igång. Men om ni inte ska ha någon dans på bröllopet för gästerna så kan ni väl ändå dansa en brudvals och sedan bryta. Det tycker nog folk bara är trevligt att titta på.w

• 4everwe2

Tycker ni ska göra som ni vill. Det är eran dag och ni bestämmer

Fru Björk
  • Mats Showfabriken

Även om det inte är fest eller dans efter middagen, kan det var väldigt romatiskt för gästerna att få se era dansa och ger några extra fotomöjligheter för gästerna. Kan även bli en fin avslutning på middagen.
    Man måste inte ha en vals om man inte själv vill. Ni kan också välja låt som betyder väldigt mycket för er 2.
    Det är er fest och ni väljer själva hur ni vill ha det. 

Svar på tråden Bröllopsvals?