• AlwaysAndForever2012

    Tips att ge som presenter till gästerna?

    Hej, vad har ni gett för presenter till gästerna i antingen små organzapåsar eller annat skoj man sett de brukar ha på borden

  • Svar på tråden Tips att ge som presenter till gästerna?
  • förlovadflicka

    Vi köpte små handgjorda rosor i björk, några guldfärgade, andra björkfärgade och så ska de få varsitt chokladhjärta i guldfolie. Har lagt det i fina vita askar. Bilder finns på bloggen. Rosorna kostade ca en krona styck eller någo på etsy.com och är verkligen helt ljuvliga...


  • förlovadflicka
    Januaribruden skrev 2011-09-05 22:03:02 följande:
    Den erfarenheten jag har från bröllop är att få tar med sig sin present hem/äter upp godiset eller liknande.
    Fundera först på om dina gäster skulle uppskatta en present och vad just dem skulle uppskatta.
    Jag struntar fullständigt i om de tar med sig presenten eller inte, de är så vackra, sätter piff på dukningen och förstärker helhetsintrycket! :)
  • Januaribruden
    förlovadflicka skrev 2011-09-05 22:11:01 följande:
    Då kan man ju göra som man vill. Men det kanske fins dom som blir ledsna över det om man ansträngt sig så mycket? Dina presenter är ju väldigt orginella och många tar nog med sig dem hem!
  • Trivia

    Oj!
    Ska man göra det också?
    Som sagt...de flesta kommer nog att glömma det när de väl ska hem. Vill ni göra det för att ni tycker att det är kul att fixa i ordning så gör det. En liten chokladpralin i en ask eller fin påse är ju lagom. Ask kan man ju vika av något fint papper och små påsar kan man ju sy och så bara dra ihop med ett band. Beror väl lite på hur många gäster ni har.
    Tänk efter bara så att du/ni inte blir besvikna om inte alla "uppskattar" presenten om ni lagt ner en massa tid, energi och pengar på dem.

  • Fröken Emma

    Vi komer nog skippa "presenter" på bordet för en snyggare dukning.
    Jag komer troligen göra egna tvålar med vårt monogram på, slå in, och lägga en på varje kudde som dom får vid inchekningen. Ungdomarna får nog nått annat kul. O så såklart lite choklad.

    på så sätt kan jag även uppmärksamma dom som hjälper till lite extra utan att andra blir avundsjuka;)
    Sedan kommer bordsplaseringen vara en linneservett med varje gäst namn inbrodderat, tror dom flesta tar med sig den hem, annars skickar vi med den till tackkortet ;)

  • AlwaysAndForever2012
    Fröken Emma skrev 2011-09-05 22:52:53 följande:

    Vi komer nog skippa "presenter" på bordet för en snyggare dukning.
    Jag komer troligen göra egna tvålar med vårt monogram på, slå in, och lägga en på varje kudde som dom får vid inchekningen. Ungdomarna får nog nått annat kul. O så såklart lite choklad.

    på så sätt kan jag även uppmärksamma dom som hjälper till lite extra utan att andra blir avundsjuka;)
    Sedan kommer bordsplaseringen vara en linneservett med varje gäst namn inbrodderat, tror dom flesta tar med sig den hem, annars skickar vi med den till tackkortet ;)


    Hmm, linneservett med namn på. det lät bra har du tips om nån sida med det så jag kan kika lite priser? Jag funderar på att slå ihop present med namnplaceringen nämligen. kanske nån sten/prydnad. eller tändsticksask eller nåt
  • AlwaysAndForever2012
    Aleta skrev 2011-09-06 15:02:07 följande:
    Ett tips som jag skulle bli jätterörd och glad över som gäst är att skänka en gåva till välgörenhet i gästernas namn. Det fanns en tråd om det för ett tag sedan.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m4020343-1.h...
    T ex kunde man via Unicef köpa vaccinationsdoser, en per gäst osv. 
    Den tråden har jag nog också sett för det har jag uppskrivit som ett alternativ
  • Fröken Emma
    AlwaysAndForever2012 skrev 2011-09-06 14:40:05 följande:
    Hmm, linneservett med namn på. det lät bra har du tips om nån sida med det så jag kan kika lite priser? Jag funderar på att slå ihop present med namnplaceringen nämligen. kanske nån sten/prydnad. eller tändsticksask eller nåt

    Jag har inte grävt ner mig så mycket i det än.
    Men det finns två alernativ jag funderar på

    1 Sy servetterna själv, i blått som är vårt tema
    Sedan be en kompis kompis som har en symaskin man kan koppla till datorn.

    2 sy dom själv
    O lämna in dom på ett ställe i närheten som trycker loggor på arbetskläder mm, dom har även brodderi.

    Går säkert att beställa på nätet, men har inte goglat det än. Vet att jag köpte snuttefilt o sängkläder med en nyfödds namn på förut.

    Tycker det är ganska smart 3 i 1. Servett-bordsplasering-present.

  • Fröken Emma
    Aleta skrev 2011-09-06 15:02:07 följande:
    Ett tips som jag skulle bli jätterörd och glad över som gäst är att skänka en gåva till välgörenhet i gästernas namn. Det fanns en tråd om det för ett tag sedan.
    www.brollopstorget.se/Forum-1-77/m4020343-1.h...
    T ex kunde man via Unicef köpa vaccinationsdoser, en per gäst osv.
    Så smart tycker jag, det fick alla vuxna i julklapp förra året.
  • ElinFalk85

    Vår favor kommer vara lite orginell. vi kommer att skänka/ge saker från unicef gåvoshop. sedan kommer vi skriva i festprogrammet att vi gjort detta. vi är 30 gäster och tänkte skänka för 500kr sammanlagt.
    jag är unicef-freak och ger alltid från gåvoshoppen när någon fyller år och till jul.
    man får ett gåvobevis hem.

Svar på tråden Tips att ge som presenter till gästerna?