musik på festen, dj, liveband, eller annat????
hur gjorde ni/ ska ni göra??
vad för underhållning ska ni ha/ hade ni??
dj?
liveband?
spela från typ datorn??
berätta gärna o säg hur du/ ni tänkt ang de ni valt
hur gjorde ni/ ska ni göra??
vad för underhållning ska ni ha/ hade ni??
dj?
liveband?
spela från typ datorn??
berätta gärna o säg hur du/ ni tänkt ang de ni valt
Vi valde att ha ett live band som spelade 3 timmar sammanlagt. Då hade dom ca 40 minuters paus mellan spelningarna. Det blev helt lagom
Vi tänkte nog köra Spotify med en färdig spellista för ändamålet. Gästerna får möjlighet att önska låtar i förväg.
Liveband, vi tyckte inte vi hade råd..men tog oss. Det var det bästa vi gjort. Vilken fart och ös det blev på gästerna och länge stannade de också.
Vi tar oss råd att hyra in ett liveband. De har spelat på endel bröllop och berättade för oss att det brukar bli ett jädra drag på festen
De kommer spela 45 minuter x 3 med paus emellan. Tror det kommer vara värt pengarna.!
Vi hade livemusik! Vänner till oss som spelade och jag hade aldrig bytt ut livemusik mot något annat! Det är så stämningshöjande!
tack för era svar
just nu e vi nog mest inne på att hyra in en dj...
Tycker inte DJ är värt mycket när man kan blanda själv....möjligtvis tillför ljuseffekter en del. Vet inte var ni bor, men det blir mycket dans på vårt ställe när Nyberg kommer och spelar. www.matsnybergs.se ...mycket 80/90 - tals disco men också musik för kasedans.
Vi har inte bestämt än. Har dj bokat(en vän) som har haft egna klubbar, så otroligt duktig. Men jag vill ha liveband också, så funderar på att köra båda faktiskt. =)
Dock har livebandet strulat som vi skulle ha, då sångerskan hoppat av vilket var väldigt typiskt då vi känner de i bandet. Så nu letar vi band med folk vi känner och har ett band vi ska tillfråga. Min M2B känner de bättre så kan nog bli ett ännu bättre pris. Får se hur vi gör...
Tycker inte DJ är värt mycket när man kan blanda själv....möjligtvis tillför ljuseffekter en del. Vet inte var ni bor, men det blir mycket dans på vårt ställe när Nyberg kommer och spelar. www.matsnybergs.se ...mycket 80/90 - tals disco men också musik för kasedans.
kanske inte värt priset, men vi har inte tillgång till stereo eller bredband i vår lokal, så då e valet mellan dj eller liveband...
o vi ska bara ha rockmusik (hårdrock) som spelas så tyvärr e inte 80/90tals disco nåt alt för oss, men tack för tipset
gbg2012: tråkigt att de strular me ert liveband!!! men ni ska köra både och?? band under middagen o dj sen eller hur har ni tänkt???
kanske inte värt priset, men vi har inte tillgång till stereo eller bredband i vår lokal, så då e valet mellan dj eller liveband...
o vi ska bara ha rockmusik (hårdrock) som spelas så tyvärr e inte 80/90tals disco nåt alt för oss, men tack för tipset
gbg2012: tråkigt att de strular me ert liveband!!! men ni ska köra både och?? band under middagen o dj sen eller hur har ni tänkt???
Egentligen räckte vår budget bara till spotify. Tycker att det funkar alldeles utmärkt! Men, nu fixade min kära bror ett liveband till ett vääääldigt bra pris. Då kunde vi inte motstå. :)
Ett fantastiskt band som underhöll alla gäster i flera timmar. De skulle sluta spela klockan ett, men höll igång till nästan två :)
Är supernöjd och tycker att livebandet var pricken över i:et. Något som alla gäster uppskattade. Tror de dansade mer tack vare grabbarna :)
Slänger bara ut ett tips att undras över...
Varför inte testa en kombination med trubadur+dj?
Trubadur(er) som lirar under mingel och mat och därefter kör ett set efter maten med fotstampsvänlig sjunga-med-musik. Sedan tar dj över efter önskemål med casedans, partymusik och disco med toner från originalartisterna.
Då får man det bästa från två världar. Det är oslagbart med levande musik - men man vill kanske även ha de här gamla låtarna med drag i som bara gör sig rättvisa från en cd - och kanske lite clubmusik som trubadurer kanske har lite svårare för att framföra.
Vi hade dj , och det var så bra!
Jag tänkte först att det kanske var onödigt men det var mycket bättre än att ha musik från tex spotify.
Jag tycker att om man ska ha något någorlunda bra band så kostar det mycket pengar.
En dj kan vara ett bra budget alternativ .
Hos oss gjorde det hela festen.
Men se till att dom har spelat på många bröllop för det är lite olika från bröllop och klubb.