• Bellab­ong
    Äldre 4 Sep 10:55
    4237 visningar
    7 svar
    7
    4237

    Sagobröllop

    Jag och min m2b har tänkt oss ett sagobröllop, lite disney sagoaktigt.Lite  Anastaisia, fast utan alla mord och magiker ;)
    Vackra disneylåtar i bakgrunden, tex, i can see the light, beauty and the beast (no pun intendedFlört) och once upon a december. Vi ska ha kungliga inbjudningskort med sigill och på tårtan som caketopper tänkte jag mig en vacker droska, eller något sådant. Om jag kan hitta det =)
    Jag ska ha en hög tiara tänkte jag och placeringskorten är små vackra sagolika vagnar i papper.

    Med det är ungefär där ideerna tar slut. Hur tusan gör jag ett sagobröllop, några som har tips och ideer. För jag skulle verkligen behöva det. Mycket levande ljus och romantik tänker jag, men ja, vad mer.
    Vill inte heller att det ska bli för barnslligt, utan vackert, men ändå disneysaga. haha invecklat värre.

    Supertacksam för all hjälp!

  • Svar på tråden Sagobröllop
  • Pinkgr­ape
    Äldre 4 Sep 11:25
    #1

    Bara ett litet snabbtips - kolla ebay.com!

    Där kan du nog hitta en caketopper, tex dessa
    www.ebay.com/itm/Choice-Colors-Cinderella-Castle-Cake-Topper-Top-Tops-/360369377639&hash=item53e7b05167
    www.ebay.com/itm/Crystal-Teardrop-Crown-Wedding-Cake-Caketop-Topper-/160459852775&hash=item255c270be7
    www.ebay.com/itm/Crystal-Cinderella-Princess-Cake-Top-Carriage-Horses-/370534757107&hash=item564597b2f3

    Och där finns bland annat dessa favor-askar
    www.ebay.com/itm/100PC-Cinderella-Enchanted-Carriage-Wedding-Favor-Boxes-/320701932690&hash=item4aab532492
    www.ebay.com/itm/72-Cinderella-Themed-Curio-Box-Wedding-Favors-/220610149411&hash=item335d63bc23
    www.ebay.com/itm/50-Crown-Design-Trinket-Box-Wedding-Favors-/360354833424&hash=item53e6d26410
    www.ebay.com/itm/100-Princess-Fairytale-Mint-Tin-Favor-Boxes-Sweet-16-15-/200461274739&hash=item2eac6c4e73

    Jag tänker ju direkt på höga kandelabrar, vita ljus, böljande vita tyger, pastelliga toner, kanske ljusrosa rosor och pioner. Det är ju dock så olika hur man tolkar saker och ting. Viktigast är nog att ni har en vision. Googla och leta inspirationsbilder för hur ni vill ha det och leta sedan rätt på hur ni kan få det liknande. Hur mycket ni ska dekorera lokalen beror ju på budget och hur lokalen ser ut. Ja, samt hur mkt ni vill dekorera.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Bellab­ong
    Äldre 4 Sep 11:58
    #2

    Tack så mycke, många bra ideer. =)
    Kandelabrar, att jag inte tänkt på de.

    Den sista caketoppern i glas e perfekt...!! vill ha

  • Kattpo­et
    Äldre 4 Sep 14:56
    #3

    Här har du disney klänningar  http://www.disneybridal.com/    Vissa kina klänningar gör mer eller mindre bra kopior av dem.

    Självklart måste ni lära er dansa  vals, det är vad varenda Disney prinsessa gör utom Snövit.

    Har ni råd att hyra en stråkvarett?

    Det finns även Disney  förlovnings ringar och vigselringar, cake toppers och hela baletten, jag har nämligen ett par vänners föräldrar som älskar Disney så  mycket att de skilde sig så de kunde gifta sig igen på Disney World....

    http://disneyweddings.disney.go.com/
     

  • Bellab­ong
    Äldre 6 Sep 16:08
    #4

    Oh vad häftigt tack så mycke =)

  • Kattpo­et
    Äldre 6 Sep 16:48
    #5

    Det ska finnas  förlovningsringar och vigselringar med...

  • förlov­adflic­ka
    Äldre 6 Sep 17:56
    #6
    Kattpoet skrev 2011-09-04 14:56:07 följande:
    Här har du disney klänningar www.disneybridal.com/ Vissa kina klänningar gör mer eller mindre bra kopior av dem.

    Självklart måste ni lära er dansa vals, det är vad varenda Disney prinsessa gör utom Snövit.

    Har ni råd att hyra en stråkvarett?

    Det finns även Disney förlovnings ringar och vigselringar, cake toppers och hela baletten, jag har nämligen ett par vänners föräldrar som älskar Disney så mycket att de skilde sig så de kunde gifta sig igen på Disney World....

    disneyweddings.disney.go.com/
    Haha, kattpoet, du verkar ha många roliga vänner! :P
  • Kattpo­et
    Äldre 6 Sep 17:59
    #7

    Nja, roliga, mer skrämmande, jag har varit hemma hos föräldrarna och det är Disney över allt, även på tapeter och sådant, det känns fel och inte hälsosamt.

    Jag har många konstiga vänner, men de är såna människor jag trivs med. 

Svar på tråden Sagobröllop