• Fröken Emma
    Äldre 3 Sep 22:17
    1639 visningar
    2 svar
    2
    1639

    Ångrar mig vid kassan. Fler?

    Ex vis när jag är på IKEA. Jag plockar i o plockar i saker i kassen.
    Det är ju "bara" 9:-, det är ju "bara" 29:- osv osv
    Typiskt bra att ha saker tycker jag.

    Men så står jag i kön till kassan och börjar ångra mig. där står jag o rensar ur allt onödigt, som jag insett att 10*29:- är faktiskt 290:!!!


    O det är inte bara på ikea jag gör så. När jag handlar kläder är det samma visa.

    Så därför ska jag nu försöka att inte samla på mig saker varje månad utan köpa det mesta månaderna innan ( 11 mån kvar idag), annars komemr jag falla för " good deal"-syndromet. ;) o så står jag är på bröllopsdagen och undrar vad jag igentligen ska få plats med dom där mediokerfina fast billiga vaserna. O dom där söta cidenbanden bara måste användas annars var ju köpet helt onödigt.

    Jag älskar att shoppa, men jag är samtidigt mån om min budget!
    Så målet är nu att understiga budgeten. tror ni jag lyckas?

    Finns det fler där ute som jag?

  • Svar på tråden Ångrar mig vid kassan. Fler?
  • Kattpo­et
    Äldre 3 Sep 22:25
    #1

    Börja räkna i mat,  det är så jag gör.   9 kr  är 1 kilo ekologisk potatis, det är för mig  4 måltider,   29 kr det är  1 pkt laktos  fri youghurt och  1 pkt torrjäst  eller   2 pkt mjöl,  2 pkt torrjäst  och det ger mig bröd för en månad...

    Börja tänka på vad du kan få istället för prylen du plockat åt dig OM du inte behöver den. 

  • 4everw­e2
    Äldre 3 Sep 22:28
    #2

    OOOOja här har du en till :)
    Jag köpte 5 par skor, tre olika par underkläder och när vi skulle köpa dekoration till borden plockade jag på mig alldelens för mycket saker :) Som jag sen stod vid kassan och plockade ut


    Fru Björk
Svar på tråden Ångrar mig vid kassan. Fler?